Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

R
Foder & Strö Varför ger man egentligen betfor? Det är väl snabba kolhydrater som ger snabb energi. Men det verkar väl inte mer långsiktigt? Kan...
Svar
12
· Visningar
1 417
Senast: MizzFail
·
Foder & Strö Är lite nyfiken på detta med örter. Finns ju lugnande örter etc etc. Någon som vill dela med sig? :)
2 3
Svar
40
· Visningar
7 873
Senast: Try
·
J
Foder & Strö Är det här lagom med foder: 8kg hö uppdelat 4ggr om dagen, 2,5 dl 'bygg' (Krafft grund) och 2,5dk betfor vid middag. Hästen i...
Svar
1
· Visningar
717
Senast: fijja
·
R
Hästvård Jeg er en 18 år gammel jente fra Norge som eier en 7 år gammel Orlov traver. Jeg har hatt mye problemer med han, spesielt med ryggen...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: RonjaG
·
S
Foder & Strö Hej! Ni som har hästar som ej fungerar på havre, hur är det med den havren som finns i tex kraft groov och kraft grund? Blir era...
Svar
16
· Visningar
1 259
Senast: satanic
·
Foder & Strö Hur mycket lucern kan man ge en häst? Finns det någon maxgiva / dag som man inte får överskrida och i så fall varför?!
Svar
8
· Visningar
1 218
Senast: Penny_Lane
·
Hästvård Undrar hur pass mkt tidigare på året man kan vaccinera i jämförelse med hur tidigt man vaccinerade året innan? Min vaccinerades i maj...
Svar
7
· Visningar
2 018
Senast: lundsbo
·
L
Hästvård Jag har ett 11 år gammalt halvblodssto, haft henne i över 6 år nu. Hon har haft dålig hovkvalité så långt jag kan minnas. Hon tappar...
Svar
16
· Visningar
2 271
Senast: Jonna_NB
·
Hästvård Jag visste inte riktigt var jag skulle lägga tråden men jag har fått uppfattningen att det på avel finns en del som är mycket kunniga...
2
Svar
28
· Visningar
2 921
Senast: black pearl
·
Hästvård Någon som vet om det är karenstid på preparat som innehåller Tea Tree oil? Delar stall med startande travare och lyckas inte hitta info...
Svar
3
· Visningar
1 681
Senast: Bintang
·
E
Foder & Strö Jag har en ganska kräsen häst när det gäller kraftfoder. Och det är inte lätt att hitta ett foder som passar honom. Höet äter han...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 139
Senast: Em_E_liE
·
Hästvård Hur smittar ögonmask? Bara genom flugor/tårvätska, eller kan det smitta på vintern? Symptom? Behandling? Hur vanligt är det i Sverige...
Svar
1
· Visningar
672
Senast: lilith
·
Hästvård Hur och när använder ni kyllera resp liniment? Om hästen gått ett hårt pass borde väl kyllera användas om man vill kyla, och inte...
Svar
10
· Visningar
4 205
Senast: stjarnfrugt
·
Hästvård Efter 2 veckor med kraftig mugg som orsakat svullnad långt upp på benet samt stroa sår, så är det nu endast några små ruvor kvar! Äe...
Svar
9
· Visningar
1 192
Senast: Bellini
·
Foder & Strö Ja, jag skulle behöva lite nya tips och idéer. Mitt ena sto blev lös i magen tidigare i höstas och det har ännu inte givit med sig...
2
Svar
36
· Visningar
3 082
Senast: Rebecka83
·
Hästvård Min shettis har fått något som jag tror skulle kunna vara regnskållor, på ena sidan av ryggraden mitt i "sadelläget". Det är inte mkt...
Svar
5
· Visningar
1 492
Foder & Strö Jag har stött på några frågor när jag ska räkna ut foderstater till mina hästar. Den förta frågan är: När man räknar mineralbehovet så...
Svar
5
· Visningar
887
Senast: Korven
·
Hästvård När jag tog in min häst idag från hagen så stod hon och skakade, alltså som om hon frös. Men inte kall under täcket direkt utan sval...
Svar
7
· Visningar
1 112
Senast: anhe
·
C
Hästvård Min ponny fick igår 1 spruta med 33 ml Penovet mot "rossel i lungorna". Idag på förmiddagen fick han spruta nr 2 (tyvärr på samma sida...
Svar
4
· Visningar
3 841
Senast: phie
·
Hästvård Idag när vi var ute med hästarna märkte jag att den lille shettisvalacken på 2,5 år blöder lite ur munnen. När vi kommer tillbaka kollar...
Svar
4
· Visningar
1 116
Senast: My64
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka