Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst har fått underliga knölar över kroppen det ser ut som en blandning av regnskållor och nässelfeber, och ibland så kliar dom. har...
2
Svar
28
· Visningar
5 656
Hästvård Min häst, ett korsningssto på fyra år, har nu haft den här prylen i en vecka (dök upp över en natt, tror jag i alla fall, borde ha lagt...
Svar
8
· Visningar
1 810
Senast: ÄlskarSnobben
·
Ä
Hästvård Hej för 12 dagar sen släppte vi ihop en ny häst i hagen. Som min häst alltid gör är att skydda sina tjejer från att hälsa på den nya...
Svar
11
· Visningar
2 160
Senast: ÄlskarSnobben
·
Hästvård Är nyfiken på att få reda på mer om böjprov och vad det kan användas till, och vilka diagnoser som kan ställas med hjälp av böjprov om...
2
Svar
39
· Visningar
7 280
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Hej! Jag har precis fått hem min foderhäst och ägarna gav henne Anis, jag fortsätter med detta, men varför? Vad har det för effekt...
Svar
3
· Visningar
4 236
Senast: moon
·
Hästvård Funderar på om min pålla kan ha fått en hovböld, hur länge kan de gå och ha ont av det? Ska man ta ut vetrinär el hovslagare i första...
Svar
1
· Visningar
615
Senast: Ylva86
·
S
Foder & Strö av både grov och kraftfoder så har jag funderat på om man kan ge tillskott av något för att förebygga denna aptitlöshet. Har läst att...
2
Svar
22
· Visningar
2 293
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Jag har alltid haft valackar ,men vi har nu köpt en liten shettis dam.Jag undrar lite över brunst och sånt,hur ofta de brunstar? Hur man...
Svar
2
· Visningar
905
Hästvård hur gör man för att kolla om ens häst är dräktig? vi har inte råd att köra upp henne till någon dyr klinik, kan veterinären bara komma...
2
Svar
32
· Visningar
2 942
Senast: Alvtussa
·
J
Hästvård Hej, det finns en häst i stallet där min sköt häst står. Denna hästen tappade en sko på ena frambenet för ca 4 veckor sedan. Men ägaren...
Svar
5
· Visningar
1 027
Senast: Kallebus
·
Hästvård En kompis häst fick koliksymptom för ca en vecka sedan. Hon låg ner och ville inte äta. Dagen efter verkade hon må bra igen men blev...
Svar
7
· Visningar
1 129
Senast: sannaaah
·
K
Hästvård .. mot knögglet i hagen och att få in snö. Han har gjort illa strålen och får väldigt om så fort det packas snö under hoven. (det...
Svar
9
· Visningar
1 044
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Vad ger ni för mat till era heta hästar? Hur mycket rids dem? mm. vore kul om ni kan skriva ner här i tråden så kan man jämföra...
Svar
13
· Visningar
1 524
Senast: majapia
·
Foder & Strö Så som jag har fått det är maxgivan av proteinkoncentrat som till exempel soja occh KP 100g/ 100 kg häst vid varje utfodring. Är det 100...
2
Svar
23
· Visningar
2 588
Senast: Hjartagna
·
Hästvård Har en kallblods valack på snart 13 år. Han har senaste tiden börjat med en konstig sak som bekymrar mig väldigt mycket just nu. Så...
Svar
9
· Visningar
1 265
Senast: Mia_R
·
T
Hästvård Hej! Jag har ingen aning om var tråden bör ligga, men jag tror att den hamnat rätt. Annars får någon snäll moderator flytta den :)...
Svar
2
· Visningar
728
Senast: tahoi
·
C
Hästvård Hur många dagar håller en färdigt uppblöt vetekli? Vi har i stallet frusen vetekli(obs!det var vatten i),som jag tycker man kan ge...
Svar
8
· Visningar
1 221
Senast: KillerQueen
·
Foder & Strö Har en eksemhäst som är lite slö och behöver få i sig mycket energi genom fodret. Prövade med havre förra året men eksemet blev mkt...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: heidi maria
·
Hästvård Jag följde nu hippocampus anvisningar på hur man skall mäta för att HC skall räkna ut vikten. Vet inte hur tillförlitlig den är men i...
Svar
5
· Visningar
1 071
L
Hästvård Jag ska ev ta ett kallblod på foder som har fångkänningar på sommaren. Jag kan typ inget om fång men har läst massor nu. Han...
Svar
6
· Visningar
983
Senast: cassina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur