Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård En häst i samma stall som jag har min häst i är sjuk men vi vet inte vad som är fel! Veterinär är inkopplad men han kan inget göra så...
2
Svar
27
· Visningar
3 167
Senast: ezze79
·
Hästvård Hej! Jag har en 1 årig islandshingst som får små, lätta kolikanfall titt som tätt. Han hade ett senast igår och före det var det en...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 571
Senast: sissu
·
Foder & Strö Är det nån som vet ?? Letar en havrefri musli blandning med mycket fibrer minst 18% växttråd..Har idag groov 90...:laugh:
Svar
6
· Visningar
1 069
Senast: SarahOlofsson
·
A
Foder & Strö En dum fråga kanske men är det nödvändigt att ge hästen tillskott av mineraler?:confused:
Svar
2
· Visningar
715
Senast: ameo
·
A
Hästvård Hej:) Jag äger en lite shettis pojke som jag har inhyrd i ett stall en bit ifrån där jag själv bor. Han har väldigt go och har tjock...
Svar
8
· Visningar
3 070
Senast: Royal_724
·
N
Hästvård Hej! Vad tror ni om min häst som verkar ha problem med sitt ena öra. Han skakar på huvudet, kliar med hoven och blir överlycklig när...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hejsan! Jag har min häst uppstallad hos min mamma och betalar normal hyra och har skrivit ett riktigt kontrakt och allting, men inte...
Svar
18
· Visningar
2 079
Senast: silversvart
·
Foder & Strö Var inne på nätet och spanade efter olika foder Då jag fick syn på denna foderstat till c-ponny baserad på "normalhö". Vid hårt...
Svar
1
· Visningar
913
Senast: Zondell
·
Foder & Strö Och gärna med väldigt lite havre i, finns det? Får inte vara spår alls av soja, därför faller alla Kraffts pelleterade produkter bort...
Svar
5
· Visningar
1 178
Senast: Zondell
·
Hästvård Min Fång häst ( Islänning ) är svullen ovanför nosen. Inte mitt på utan på sidorna, jag märkte det för någon vecka sedan när jag skulle...
Svar
10
· Visningar
5 456
Senast: Hambo
·
Hästvård När jag kollar på lite olika hästshoppar på nätet, och kollar på deras BoT-sortiment ser jag ganska ofta att Nypon (oftast pulver) finns...
Svar
2
· Visningar
1 063
Senast: Constance
·
F
Hästvård Ja, vad är fläkning för något. Är det en sträckning eller värre?
Svar
4
· Visningar
7 105
Senast: Hambo
·
Foder & Strö Funderar på att byta till musli. Undrar då lite över priserna på dessa olika muslisorter. Skriv helst ut i kilopris men om ni skriver...
Svar
16
· Visningar
1 551
Senast: linnsan
·
E
Hästvård Hur farligt är detta? det var inte en droppe heller, det rann fortfarande när han hade satt på skon, men slutade efter en stund... puh...
Svar
6
· Visningar
1 737
Senast: Doremi
·
Hästvård Jag vet inte riktit vart jag skulle lägga denna tråd. Men snälla moderator flytta tråden i sådana fall. min häst går väldigt lätt ner i...
Svar
3
· Visningar
1 113
A
Foder & Strö Nu kanske jag kommer med en väldig vanlig tråd men jag undrar vad man kan ge sin häst för foder som haft fång. Det är så att min arab...
2 3
Svar
59
· Visningar
4 932
Senast: ainavi
·
Foder & Strö Detta är våra värden och min foderstat. jag behöver hjälp med att få upp honom i vikt. Han går 5-6 dagar i veckan och då olika i...
2
Svar
26
· Visningar
2 090
Foder & Strö Har märkt även tidigare år att våra lösdriftshästar dricker otroligt mycket under våra kallaste perioder. Dvs när det är minusgrader...
Svar
11
· Visningar
1 053
Senast: Yrja
·
Hästvård Inför min pålles långa resa mellan Småland och Umeå så har jag funderat mycket på hur det ska gå att få ihop både praktiskt och med...
Svar
6
· Visningar
1 026
Senast: Masse
·
Hästvård Kan någon tipsa om hur man bära sig åt för att få upp koncentrationen av vita blodkroppar i blodet på min häst? Veterinären...
2
Svar
20
· Visningar
4 697
Senast: MonteRose
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset