Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Svar
3
· Visningar
1 756
Senast: ameo
·
H
Hästvård Hej, Jag behöver verkligen tips- mattips. Jag har en ponny som heter Saga, hon har ganska hög feber och dricker inte. Jag har försökt...
2
Svar
33
· Visningar
2 497
Senast: nexxa
·
Hästvård Fick höra igår att grannen som bor ca 1km bort har haft ringorm på en av sina hästar i över en vecka. Jag vet att denna svampinfektion...
Svar
19
· Visningar
1 352
Hästvård Någon som har ett bra tips mot inkar. Då menar jag stooora inkar, typ som golfbollar och några har tom varit större. Vi har knutit bort...
2
Svar
27
· Visningar
14 869
Senast: tlb
·
M
Foder & Strö Hej, det finns säkert en liknande tråd men jag har lite bråttom så jag hoppas någon ids hjälpa mig. Jag har en fjording som får...
Svar
6
· Visningar
1 025
Senast: maja_a
·
E
Foder & Strö Jag har en d-ponny valack som inte vill äta sina mineraler. Finns det någon där ute som har tips om hur jag ska göra?:confused:
Svar
17
· Visningar
1 321
Senast: Elina8
·
A
Hästvård Hejsan! behöver lite hjälp ang. pleggning! som jag tror det kallas. jag ska klippa min häst som är otroligt rädd för klippmaskinen...
Svar
2
· Visningar
1 155
Hästvård Min kille köpte i somras ett 12-årigt sto. Hon har gått upp till 1,30 som 6-åring, och gick 1,10 med förra ägaren som haft henne i 2 år...
Svar
7
· Visningar
3 576
Senast: sona
·
T
Hästvård håller precis på och köper häst. Och hon har nu fått en skada. En skada som har bildats av ett litet sår (såg ut som ett litet vanligt...
2
Svar
24
· Visningar
2 449
Senast: Fenja
·
Hästvård Skulle beställa Horsol inför eksemsäsongen. Beställer flera flaskor direkt från N-vet, blir billigare så. Men så såg jag något som heter...
Svar
2
· Visningar
1 306
Senast: sthu
·
S
Hästvård Mitt halvblodssto (tävlingshäst i hoppning) född 1994 är diagnostiserad med kotledsinflammation och behandlad tre gånger i framkotorna...
Svar
8
· Visningar
2 211
Senast: Werze
·
N
Hästvård Jag är medryttare på ett sto på 18 år. Hon har en vad jag tror är en galla fram på ett knä. Ägaren kallar det en senknuta, men jag är...
Svar
7
· Visningar
1 141
Senast: incognito
·
Hästvård Är lite orolig för min häst, han dricker så lite på vintern. De har vatten ute, men det är ingen som rör det. Vet inte om han kanske...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 268
Senast: Soffan74
·
L
Foder & Strö Hej vi ger våra hästar hö ute på morgonen och jag har både rundbalar och små balar inne i stallet som vi delar upp, Men nu är det så...
Svar
2
· Visningar
884
Senast: DarkInNight
·
Hästvård Någon som provat aloe vera kräm mot mugg/rasp? Har fått detta rekommenderat och vill höra erfarenheter från er som provat.
Svar
16
· Visningar
5 260
Senast: Rebecka83
·
Hästvård Jag var iväg med min unghäst (3-årig kallblodstravare) till vetrinären igår. Han hade gjort illa sig i en tand. Han fick lugnande innan...
Svar
8
· Visningar
848
Senast: Asa_S
·
Foder & Strö Hur mkt väger 1 dl olja?Är det 3,8Mj/kg?isf blir ju 1 dl om man räknar 100g bara 0,38Mj... Eller hur räknar man?
Svar
1
· Visningar
643
Senast: Natasja
·
Hästvård Hej min häst har börjat fälla nu mitt i vintern förstår inte varför. är det någon som kan tänka sig varför? Han har även börjat bocka...
Svar
19
· Visningar
1 136
Senast: Ranger
·
Hästvård Ska försöka göra en lång historia kort. Har ett sto hemma som fick hovböld runt den 13e oktober, hästen var blockhalt och hovslagaren...
Svar
4
· Visningar
3 151
Senast: settis
·
K
Hästvård Hade idag en kund som kom in och hade blivit rekommenderad av sin hovslagare att sätta en sträng med silikon i springan som blir mellan...
Svar
7
· Visningar
2 217
Senast: Fridamatilda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Burkmat
  • Headset

Hund, Katt, Andra Djur