Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård blev helt paff när jag nu såg min herre efter 4 dagars ledighet. (tjej kompisen har haft hand om honom) hon sa att han uppfört sig stelt...
Svar
16
· Visningar
1 475
Foder & Strö Jag har två hästar, en travare och en Dponny och dom har fem hektar att tillgå, och dom betar fortfarande! Dom går på lösdrift och har...
Svar
7
· Visningar
1 043
A
Hästvård Hej. Min häst har fått ett litet sår precis ovanför kronranden som han fick i hagen och när han fick det så blev han halt på en gång...
Svar
1
· Visningar
700
Senast: Bee
·
Hästvård Jag upptäckte idag att båda mina hästar var fnasiga- kanske mer precis nedanför- högst upp på hoven. Visst har jag slarvat med att...
Svar
6
· Visningar
1 133
Foder & Strö Nybliven ägare till en liten shetlandsvalack, enligt måttbandet i 250-kilos klassen. Undrar nu vad andra shettisägare fodrar sina små...
2
Svar
22
· Visningar
2 808
Senast: Underbar
·
Hästvård Ni som har täcke med hals på era hästar, har ni det på både inne och ute täcket? Har ni utetäcket över innetäcket eller tar ni av...
Svar
9
· Visningar
1 401
Senast: MonteRose
·
A
Hästvård Hej. Min häst har fått ett litet sår precis ovanför kronranden som han fick i hagen och när han fick det så blev han halt på en gång...
Svar
1
· Visningar
774
Senast: Liten
·
Hästvård Vad har ni för erfarenhet ang. skuggor på röntgenbilder?? Har fått tips om en häst som har blivit röntgad för inte allt för länge sedan...
Svar
8
· Visningar
2 435
Senast: Elina8
·
Foder & Strö Hur mycket smbrp och mj behöver dom ligga på för att se fina ut? Är mitt fullblod konstig för att hon behöver så mycket eller är det...
Svar
18
· Visningar
1 263
Senast: Tuvisen
·
M
Hästvård Min häst har just nu sitt tredje gipsbandage pga en elak hovböld. Det är nu ca 10 dagar sedan hovslagaren senast skar i hoven. För fyra...
Svar
7
· Visningar
5 465
Senast: Inte_Ung
·
Hästvård Hejsan! Jag undrar varför det är lila märken i hoven. Vad är det för något och är det farligt? Jag har två hästar och båda två av...
Svar
3
· Visningar
1 118
Senast: korneva
·
Hästvård Inte säker på att tråden ska ligga här... Iaf: Jag funderar på att byta till halm istället för spån som jag har idag (har tidigare...
Svar
15
· Visningar
8 516
Senast: Ylva86
·
W
Hästvård Håller på och bygger utebox och där är en hel del stål, gallret tex. Det slog mig igår att tänk om de slickar och fastnar med tungan och...
Svar
4
· Visningar
952
Senast: TantEster
·
Hästvård Har ett sto på snart 19 år. Hon har alltid varit en riktigt "surtant" men med åren blir det bara värre och värre. Nu börjar hon bli...
Svar
9
· Visningar
1 062
Senast: Mauthoria
·
Hästvård Ska köpa ny häst, och ska in på klinik för veterinärbesiktning nästa vecka. Eftersom min förra häst gick igenom vanlig besiktning (utan...
Svar
4
· Visningar
1 143
Senast: Gabriol
·
A
Hästvård Någon som vet hur många liter torv det går på ett kilo?
Svar
1
· Visningar
1 530
S
Hästvård Min häst har sen 1½ månads tid kliat sig väldigt mycket.. Det började med att jag hittade ett sår på ena "baksidan" av bakbenet. Jag...
Svar
3
· Visningar
937
Senast: stjarnfrugt
·
M
Hästvård Gick ut till stallet runt 18-tiden idag och skulle ta en liten sväng med min D-ponny på ridbanan. Blev inget avancerat då han inte är...
Svar
3
· Visningar
880
Senast: murran
·
Hästvård En häst som kom till Sverige för två år sedan, började när den kom att ta stöd mot kanter inne i boxen och drog in luft. Han gör det...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 095
Senast: Skogstroll
·
P
Hästvård Har ett litet problem...köpte ett föl i november å uppfödaren vaccinerade då henne mot influensa & stelkramp den 26/11. Så idag skulle...
Svar
4
· Visningar
762
Senast: plommomgurkan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka