Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Z
Hästvård Ger du din häst proviva, och varför? Vilken sort? Jag vet att endel gör, men inte riktigt fattat varför. Är det ifall man har en typ av...
Svar
5
· Visningar
1 419
Senast: Vinja
·
Q
Hästvård Hej! Vill slippa påhopp.... Nu är det så här: Min häst islänning 50 %, arab 25% och cod 25% är ENORMT lättfödd!!! Får ofta...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
12 469
P
Foder & Strö Jag behöver rekommendationer på E-vitamintillskott, gärna med selen. Vilken tillverkare tycker du är bäst?
Svar
17
· Visningar
2 225
Senast: Zannaah
·
Hästvård Pållen får en penicillinkur efter att ha fått en pinne i hoven. En stallkompis sprutar honom, då jag inte vågar ge mig på något sådant...
Svar
13
· Visningar
6 236
Hästvård Va hos veterinären med min häst idag. Andra återbesöket. Va fortfarande halt på volt och hade inte svarat alls på behandlingarna. Grejen...
Svar
11
· Visningar
1 569
Senast: peace
·
Foder & Strö Som hästmänniska får man ju höra en hel del mer eller mindre konstiga saker. Vissa sanna, andra inte. Så jag måste ställa en fråga till...
Svar
3
· Visningar
1 267
Senast: FiaPiaLisa
·
D
Hästvård jag vet att det finns 1000 sånna här trådar säkert, men jag orkar bara inte leta upp och hitta mina svar, så har ni några bra knep mot...
Svar
12
· Visningar
1 537
Senast: Midnightwalker
·
R
Foder & Strö Sitter och räknar på min årings foderstat hon ska äta efter avvänjningen. Jag får hela tiden fram att Ca/p kvoten är för låg. Det står...
Svar
8
· Visningar
1 430
Hästvård Fn är jag stallchef ! Hos mina föräldrar måste jag tillägga. Den riktiga stallchefen har brutit foten :cry: Jag har efetr 2 veckor...
Svar
2
· Visningar
808
Senast: Hambo
·
J
Hästvård Min häst har gallor bak. Rätt stora men mjuka. De ändrar inte när hon står inne på natten lr ute på dagenlr blir riden. De ändrades...
2
Svar
20
· Visningar
6 672
Senast: agentrussin
·
Hästvård Kan någon förklara för mig vad KASTAD KVARKA är och OM hästen för att få den, har Kvarka som "vanligt" innan den får kastad kvarka...
Svar
5
· Visningar
2 142
Senast: sissu
·
Hästvård Har sökt lite bland raknings-trådarna :D och det verkar som de flesta tycker att de e ok att raka även nu. Min ponny får en extrem päls...
2
Svar
21
· Visningar
1 986
Senast: SeagirlM
·
P
Hästvård Ja ni alla med eksemhästar- hur "sköter" ni era pållar nu på vintern? Specialfoder? Nån smörja eller dylikt? Jag har märkt att vår...
2
Svar
32
· Visningar
6 085
Hästvård Pålle är klippt för första gången och han har börjat bli kliig i boxen. Han är inte för varmt täckad, småhåren är noga borstade och nu...
Svar
9
· Visningar
1 738
Hästvård finns det någon stanns där det står vart olika fall av kvarka upptäckts? Har hört talas om att ett stall i närheten har kvarka men vet...
Svar
1
· Visningar
806
Senast: älgen
·
S
Hästvård Är det någon som vet varför hästar bara ska ha antibiotika i fem dagar? Vi människor är det ju så noga med vad gäller fullföljande...
Svar
10
· Visningar
2 113
Senast: skwaller
·
A
Hästvård Hej, har en 2-årig travare som beter sig hingstigt nu. Jag ska kastrera honom men är det någon som vet om det spelar någon roll när man...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: alban98
·
Hästvård Är det någon här som kan ge svar på vad valackljud beror på? (ni vet det där gionk-goink ljud som endel har när de...
2
Svar
21
· Visningar
10 943
Senast: martina
·
Hästvård Alla hästarna som står inne har nu börjat hosta. Efter att jag hysteriskt konstaterat att det nog inte var A2 (efter tempningar och...
2
Svar
29
· Visningar
2 472
Senast: lady_vip
·
Hästvård Min häst är sjukt ömfotad, tillomed i ridhuset ömmar han och vågar inte ta ut steget. Ser ut som om han är halt på alla fyra, självklart...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
6 530
Senast: fijja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar