Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, Vi pratade i stallet om vad försäkringen täcker när det gäller att åka till klinik. Jag ska iofs ringa mitt bolag och fråga...
Svar
2
· Visningar
794
K
Hästvård Vill gärna ha lite åsikter o tankar om min häst.. Första bilden är han mkt mager MEN har där gått upp ca 60kg från att vi fått honom...
2
Svar
31
· Visningar
2 630
Senast: koftena
·
Hästvård Jag fick med en hink Pronutrin från kliniken förra veckan, och det var väl jättebra. MEN, min häst tycker att det smakar avskyvärt...
Svar
9
· Visningar
2 572
Senast: ghost
·
L
Hästvård Jag har kört in en av mina hästar till kliniken idag. Jag fick lämna henne där för operation. Så långt är jag lugn. Det jag bekymmrar...
Svar
2
· Visningar
683
Senast: lopard
·
T
Hästvård Min ponny lyckas på något sätt grisa ner vattnet med torv, ändå har hon inte vattenhinken på golvet. Kan inte vara trevligt att dricka...
Svar
7
· Visningar
835
Senast: Immer
·
Hästvård Imorgon skall jag transporter pålle till ett stall och låna spolspiltan så hela pållen får bada. Jag kommer alltså köra hem en dyngsur...
Svar
2
· Visningar
694
Senast: Korven
·
S
Hästvård Hur tillförs näring till hornets glasyrlager? Är det någon som vet VAD det är som tillförs? Någon sorts ämne från kronranden? Mycket...
Svar
2
· Visningar
2 275
Senast: scintiller
·
Hästvård Ja det är precis vad min häst är i vänster fram. Det skilljer nu några mm i höjd på framhovarna, något jag stör mej väldigt mycket...
Svar
14
· Visningar
2 272
Senast: Katinkas 2
·
Hästvård *****SNABBA SVAR TACK! ******** Min häst har blivit halt:( men vetrinären tyckte att han kunde gå kvar ute om det inte blir sämre, jag...
Svar
2
· Visningar
714
Senast: Elina8
·
E
Hästvård Jag har ett sto som sommaren 2002 blev smittad med erlichios. Och förra ägaren försökte sätta igång henne effter 1 års vila men hon...
Svar
7
· Visningar
1 171
Senast: CowboyDreams
·
Hästvård Sitter här och tänkte skicka efter brodd... Har haft det så lyxigt så jag fått hjälp på Granngården att fixa brodd så det där...
Svar
18
· Visningar
1 490
Senast: Kicki_83
·
R
Hästvård Här är våran historia.. Fick hem min häst i okt 2008 efter att han varit utlånad på foder i 2 år. första v är han precis som jag minns...
Svar
6
· Visningar
1 190
Senast: Boj
·
P
Hästvård Under hösten 2008 hade min häst en så kallad älglusfluga i svansen, aldrig hört talats om odjuret innan. Men min häst blev helt knäpp...
Svar
18
· Visningar
3 788
Senast: Cinnamon Girl
·
Foder & Strö Jag har suttit och räknat på foderstat till min häst. Jag har kommit fram till att om jag ger 6kg hösilage 6kg halm, 0.6kg soja samt...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 760
M
Foder & Strö hej jag har två islänningar hemma och dom ser rätt ut sagt fördjävliga ut tycker jag :( inte alls nöjd. och jag vet inte vad jag ska...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 484
Senast: Sar
·
C
Foder & Strö Hej, vi har precis byggt en hövagn att lägga upp en hösilagebal på. Men jag har för tillfället inget tak över. Tror ni det går utan tak...
Svar
5
· Visningar
1 077
Senast: ameo
·
Foder & Strö Ja ha, då är det bara att inse att det hö som ligger på skullen lämnar en del att önska... Varit fräscht och hästarna har tyckt väldigt...
2
Svar
22
· Visningar
3 370
Senast: trofé
·
S
Hästvård Ja... jag kom att tänka på det där med hovar o skor på vintern... järn är ju svinkallt i snö o is o hoven är ju bara en liten del som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 026
Hästvård Fick just reda på att min första häst jag hade, en liten ponny, avlivades för något år sedan pga att njurarna blev dåliga. Vad kan...
Svar
1
· Visningar
1 133
Senast: TantEster
·
Foder & Strö Låter väl som en knäpp fråga, men det är för ett större skolarbete, och jag har ingen aning om hur stor en fyrkantsbal på 400 kg är...
Svar
1
· Visningar
2 547

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Spännande och intressanta hus till salu, del 2
  • Burkmat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar