Räkna foder till fet häst gör mig galen!

Sv: Räkna foder till fet häst gör mig galen!

KL

Vet inte vad som orsakat att han nu vänt och går ner i vikt igen. Ny passande sadel som gör att jag kan rida (fast bara kunnat dra ut en gång. Sedan vart det isgata.), ihopsläpp med stona (då ingenbrunstar nu) och rör sig mer i större hage, sojan börjar ge effekt, gett upp med halmen och ger bara hösilage igen som grovfoder, ingen fri tillgång till hösilage i hagen. Oavsett vilket är vi nu nere på 562. För en vecka sedan visade måttbandet på 15 kilo mer än så.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har ett sexårigt fullblod som jag köpte i september förra året. Han var i lite lågt hull och hade väldigt tunn överlinje när jag...
2
Svar
39
· Visningar
4 686
Senast: Dornes
·
T
Foder & Strö Hur gör jag för att banta mina tjockisar. Motion vet jag, det är ju det viktigaste. Har två islandsston, den ena med rejäl övervikt och...
2
Svar
22
· Visningar
2 842
Foder & Strö För lite mer än ett år sedan.Fick för mig att jag skulle dela med mig av den.Jag är intresserad av foder och hästars beteende så jag...
Svar
6
· Visningar
1 269
Senast: Kaki
·
D
Foder & Strö Hösilage värde: 46% ts 4,5 MJ 40 Smrp Ingen mineral analys men har räknat med jämnförelse från andra skördar med mineralanalys med...
Svar
17
· Visningar
1 506
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp