Hög kvot och hög halt MJ till feta hästar...

Sv: Hög kvot och hög halt MJ till feta hästar...

.. Får mixtra lite med kraftfodret och fodra med ögat istället.
Har blivit med shettis, och det är ju också en fin balansgång att få en liten, lättnärd häst att må bra i mage, huvud och framförallt midjemåttet.

I ditt fall hade jag nog skitit i kraftfodret och tagit lusern istället, själv kör jag hack utstrött i spånet för att ättiden ska förlängas (inne), ute får han en tuss hö och går och plockar i gräset som forfarande spirar (dock inte mycket i hans hage).
 
Sv: Hög kvot och hög halt MJ till feta hästar...

Jag har provat lucern förr, men det faller inte damerna riktigt i smaken. Uppblött pellets var som kräkmedel :eek: och hacket var nog för tråkigt. Det låg kvar det mesta i alla fall.
Jag fodrar nu med K Protein och Hestekraft kryddat med ishavsalger. Gott till sista slicken tycker damerna.:d Har kört detta knappt en vecka nu, så jag har inte riktigt sett något resultat ännu.
 

Liknande trådar

Foder & Strö Sitter och räknar på foderstat åt mitt Varmblod, normalpreserande, äter glatt men behöver nog rätt mycket för att hålla hull. har inte...
Svar
0
· Visningar
945
Senast: Rouise
·
Foder & Strö Hejsan! Har precis fått hem nytt ensilage från min leverantör. Värdena är 10,2 MJ och 109 smrp /ts. Har då fått höra att kvoten...
Svar
4
· Visningar
1 001
Senast: Springsteen
·
Foder & Strö För första gången nånsin har jag fått chans att ge hästen ett grovfoder som inte kommer att leda till proteinbrist. Roligt att slippa...
Svar
10
· Visningar
1 507
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Min pålle är i riktigt fin form nu, muskelmässigt och hullmässigt. Riktigt fräsch i ridningen, precis så framåt som jag vill ha honom...
Svar
7
· Visningar
1 036
Senast: Estivuz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp