Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Jag köpte en rundbal för första gången på väldigt länge och så var det så klart mögel i den. En stor vitmögel fläck. Ca 1*1/2 meter...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 924
Senast: DavidS
·
A
Hästvård Har en fråga. Kan en häst få ont i ryggen om den inte är skodd på länge. Nu pratar vi inte om månader utan kanske ett par veckor...
Svar
4
· Visningar
750
Senast: ANonym_3
·
Foder & Strö Nån annan här som har Planck's Foderbok? Där står nämligen i Vitamintabellen på sidan 245 om E-Vitamin.... Underhåll...
Svar
12
· Visningar
1 551
Senast: MonteRose
·
Hästvård Har en liten funderingar angående inkar. Finns det inget bra som man kan smörja på så de försvinner så småningom? Olivolja , jodopax...
Svar
4
· Visningar
1 002
Senast: Elinor
·
S
Hästvård Finns det någon som vet? Hur farligt är det egentligen för hästar att stå tillsammans med grisar? Ska försöka formulera mig bättre...
Svar
14
· Visningar
1 388
Senast: coari
·
C
Hästvård för cirka en till två veckor sedan fick min häst små knutor på ryggen där sadlen ska sitta. min kompis sa att det är muskelknutor...
Svar
5
· Visningar
1 157
Senast: Cezza93
·
M
Hästvård Var hos vetrinären igår som dömde ut min häst efter ett års hälta efter massa utredningar etc..:cry: är det nån som har varit med om att...
Svar
13
· Visningar
1 299
Senast: mira
·
Ä
Hästvård Har en travare på 10+ som är väldigt stirrig. Hon vill inte gå in på kvällarna så fort man går åh hämtar henne så kommer hom med så...
2
Svar
27
· Visningar
2 272
Senast: ÄlskarSnobben
·
A
Foder & Strö Någon som provat Equiforage Horsegrass? Ger ni kraftfoder också+mineraler eller klarar sig hästen med bara det grovfodret? :confused:
Svar
1
· Visningar
1 045
Foder & Strö Just nu äter hon ett hö som har 84, då äter hon 10 kg. Ska flytta och då kommer hon att äta ensilage som har ts50. Hur många kg ska hon...
Svar
2
· Visningar
891
Senast: mahlmt
·
Hästvård Hej! En jag känner säjer att hästar får senskador av strykkappor om man drar åt den elastiska delen över böjsenorna. Och att...
2
Svar
31
· Visningar
6 062
Senast: Lavinia
·
Hästvård Jag tog in min fölunge nu på kvällen och visiterade. Hittade då ett sår på baksidan av kotan/överkant av karleden. Ser nästan ut som att...
Svar
10
· Visningar
1 202
Senast: Bellini
·
Hästvård Behöver era kloka råd nu eller kanske någon av er vet vad som händer.. kolik, kastning eller vad? Kom ut i morse i stallet och hittar...
Svar
13
· Visningar
2 488
Senast: Fenestra
·
M
Hästvård Vad tror ni? Ska ringa till veterinär i morgon och få det hela undersökt men det vore ändå intressant att få veta vad ni tror...
Svar
17
· Visningar
6 914
Senast: Hogstorp
·
Hästvård Hur gör ni andra då ni lindar stallbandage som ska sitta länge tex över natten? Hur hårt lindar ni och vad lindar ni (hur långt ner resp...
2
Svar
27
· Visningar
10 893
Senast: aysha
·
E
Hästvård I vårt stall har 2 av 4 hästar mystiska knottror i pälsen. Inga på halsen, några få vid sadelstaden, men massor (ca. 5 st/dm2) kring...
2
Svar
22
· Visningar
4 690
Hästvård Ja som rubriken säger vad beror följande på? Min häst hade kraftig mugg som bröt ut för ca 3,5 veckor sedan. Dom första 2 stod han på...
Svar
3
· Visningar
699
Hästvård Hittaade idag massor med knottror på vänster lår på pålle. När jag klippte honom så var där en yta som såg ut som eksem med lite hårlösa...
Svar
11
· Visningar
1 741
Senast: Wippos
·
H
Hästvård Jag ska köpa min fd medryttarhäst (tioårigt kallblodstravarsto) som jag har ridit i 2-3 år. Jag känner alltså väl till hästen och hennes...
Svar
7
· Visningar
895
Senast: Elina8
·
M
Hästvård Hej. Vad är det som har hänt min häst! Har en arab på 21 år som har fått konstig insjunkning övet ögat. Han är pigg för...
Svar
1
· Visningar
759
Senast: hallon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Hönstråden II
  • Uppdateringstråd 30