Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

C
Hästvård Liten fundering. Vad kan man ge hästen för att få den piggare? Medveten om vithavre, men eftersom hästen min har exem och jag på senare...
Svar
2
· Visningar
763
Senast: COQ
·
T
Hästvård Någon som har någon erfranhet av att kastrera äldre hingstar? Förblir dom hingstiga eller blir dom lugna? I övrigt och runt andra...
Svar
7
· Visningar
1 594
Senast: trolli
·
Hästvård Kan någon förklara dom positiva egenskaperna med att värma en skada? tex en muskelskada eller en led? Det jag önskar få svar på...
Svar
15
· Visningar
2 821
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min häst har en gammal skada som blivit röntgad och vi har fått diagnosen hovbroskförbening. Hästen har vilat ett tag och visar inte på...
2
Svar
20
· Visningar
1 962
Senast: fundersam
·
N
Hästvård Hejsan. Kylan biter tag ordentligt nu, funderar lite om det. Var ut på en tur i går, det var ca -22 , men det var hur skönt som...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Nisse liten
·
Hästvård Hej Har sökt och sökt men hittar en tråd där folk säger en sak och en annan där folk säger tvärtom. red ett väldigt långt skrittpass på...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: hillevie
·
E
Hästvård Jag känner mig så himlans hjälplös nu och behöver verkligen eran hjälp! :confused: Jag har en häst som ibland och helt plötsligt bara...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
6 434
Senast: Lillfi
·
  • Låst
Hästvård Liten fundering, hoppas på svar, hjälp, tips och råd. Var med foderhästen på besiktning igår, inför eventuellt köp. 13 år gammalt...
2
Svar
31
· Visningar
3 213
Hästvård Detta handlar inte om min häst o jag har inte alla fakta, så jag kan komma med en del felaktiga fakta. En kompis till mig har en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 514
Senast: ch791022
·
Hästvård Har en häst som behöver kilsulor bak. Vart kan jag handla sånna, har letat nu på nätet i 1 timme utan att hitta ngt. Please help:D
Svar
4
· Visningar
997
Senast: Andorra
·
C
Hästvård Min häst har ett känsligt kors och då jag klippt tidigare har det fått bli någon variant av helklippning. Jag har alltså klippt hela...
Svar
10
· Visningar
1 008
Hästvård Mitt sto har en liten infektion i ena ögat (svullen och röd) Och jag har fått salva av vet som ska i två till tre gånger om dagen..till...
Svar
8
· Visningar
1 932
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö är det någon som använder detta foder för-och nackdelar funderar att fodra med detta.
Svar
3
· Visningar
809
Senast: kirrekorv
·
Hästvård Jag tror att jag missat en vaccination, men jag är inte alls säker för veterinären och FASS säger olika saker. Jag ringer honom imorgon...
Svar
6
· Visningar
1 576
Senast: oxo
·
Hästvård är det någon som har några bra och effektiva tips på hur jag ska träna upp ryggmusklerna på min häst???
Svar
11
· Visningar
2 165
Senast: pling72
·
L
Hästvård Jag vet att det finns tusen trådar om magproblem... men vill ändå be om råd. Min häst har de senaste två månaderna varit ganska...
Svar
15
· Visningar
2 356
Senast: lasseman
·
Hästvård Hämtade hem min nya häst i lördags, som första dagen fick en broddspark i hagen. (kan tillägga att jag ångrar mig så att jag inte tog in...
Svar
8
· Visningar
1 331
Senast: loobah
·
Hästvård Fick hem min nya totto förra veckan som är en riktig kissnisse!! Han står på torv med bädd som va nyinlaggd när han kom, igår är...
Svar
11
· Visningar
3 542
Hästvård hur länge brukar ni låta era hästar vila efter att ET eller liknande har gått igenom den? vila = skritta för hand/tömköra osv, alltså...
Svar
6
· Visningar
887
Hästvård Fick hem min nya sadel i måndags men fått vänta tills idag med att testa den ordentligt då jag var tvungen att byta järn i den. Detta...
Svar
6
· Visningar
739
Senast: caradan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Vegansk efterrätt?
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur