Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst är skodd för en knapp vecka sedan. Började med att jag redan vid skoningen tyckte tån på bakhovarna låg utanför skon...
2
Svar
34
· Visningar
5 675
Senast: trofé
·
Foder & Strö Idag när min ET var ute sa hon att ena hästen eventuellt var känslig mot för mycket protein, och då mitt hö har en kvot på över 9 så är...
Svar
12
· Visningar
1 175
Senast: Korven
·
Hästvård Jag bytte kollektivstall för ca 3 månader sedan. Och som för de flesta andra har vi alla i stallet olika personligheter, erfarenheter...
2
Svar
32
· Visningar
2 850
Senast: Diplomaten
·
Foder & Strö Jag undrar om hippogrow mineral är pellets, pulver eller "grus"? Och samma fråga angående hippopro mineral? Kan inte hitta det på deras...
Svar
1
· Visningar
722
Senast: BancoB
·
T
Hästvård Har en klumpeduns som gärna skadar sig på alla möjliga och omöjliga ställen i hagen. Trampar sig gärna på UTsidan av benen t.ex. (går...
Svar
7
· Visningar
955
Senast: annie_
·
Hästvård Gör som många andra hästmänniskor - försöker lära mej så mkt som möjligt om hästen hovar:) Satt och klickade rundor på nätet efter...
Svar
17
· Visningar
1 618
Senast: Loppz
·
Hästvård Min häst har till 99% säkerhet en gaffelbandsskada i inre grenen på vänster bak. Varför jag inte är 100 % säker är för att UL gjordes...
Svar
13
· Visningar
10 002
Senast: Mosaic
·
Hästvård Som rubriken lyder, när man stoppar in handen under täcket, ska det vara varmare än vad hästen är på tex halsen? Min häst är...
Svar
8
· Visningar
1 403
Senast: Bello
·
Hästvård ska det verkligen blöda vid en vanlig verkning/skoning? Eller kanske borde fråga om det är vanligt att det kan blöda. *OBS inte min...
Svar
11
· Visningar
1 301
Senast: Bello
·
Foder & Strö Finns det någon här på buke som är duktig på müsli sorter?...:d #Vad finns det för några? #Och vad är dem bra till? (alltså ex...
Svar
7
· Visningar
1 698
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Jag har två tjocka hästar. Vårt hösilage har ett alltför högt energiinnehåll. Jag har jagat fräsch havrehalm men det verkar faktiskt...
Svar
2
· Visningar
1 128
Senast: Tussemaja
·
Hästvård Blir snart galen! Ingen vill sko shettisar! Jag förstår att många har problem med ryggen, men ska det vara så svårt att hitta en enda...
2
Svar
28
· Visningar
2 537
Senast: lady_mike
·
Hästvård Köpte i Augusti en i princip oriden 6-årig valack. Han är inriden som treåring och har blivit lite riden sedan dess. Fd. ägaren hade en...
2
Svar
34
· Visningar
4 298
H
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av hästar som är allergisk mot hösligare?
Svar
10
· Visningar
1 083
Senast: Havregryn
·
Foder & Strö Jag ska skicka in mitt nya hösilage på analys. Tänkte skicka till Hjortens Lab då jag hört/läst att de är bra/snabba. Men jag...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: QuickStar
·
F
Foder & Strö Det gäller en häst på 12 år, halvblod som tränas i dressyr. Varierat, ut i skogen, ridhus, ridbana, tömkörs, alltid i rätt form och...
Svar
6
· Visningar
1 867
M
Hästvård Har en minishettis och jag skulle vilja ha saker till honom,, speciellt bakstryk kappor, men jag hittar de ingenstans:(. Han har smala...
Svar
3
· Visningar
974
Senast: Favina
·
L
Hästvård Jag undrar om oljan min häst får (ca 0,5dl per dygn) gör att hon inte bajsar bollar? Alltså, hon har inte diarré men det är inte fasta...
Svar
11
· Visningar
1 109
Senast: lollipop95
·
N
Hästvård Min häst har haft lös mage nu under hösten, har trott att det berodde på att han är "dammsugare". Sen börja han få problem med att äta...
Svar
1
· Visningar
600
Senast: Lolo
·
Z
Foder & Strö Vill gärna ha lite svar på om vad foder ger för effekt, beronde på typen av foder. Även vitaminer och mineraler. Jag kan skriva upp...
Svar
3
· Visningar
1 254
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Inredningstråden nr3

Hund, Katt, Andra Djur