Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst slog i benet förra lördagen,slog i v.b på framsidan (över tåsträckarn), var varm i benet och ömmade, var svullen ca 15 cm på...
Svar
8
· Visningar
1 700
Senast: inbetween
·
E
Hästvård Vill börja med att säga att den här tråden kanske bör ligga på foder egentligen, om så blir så får den gärna flyttas på. Jag har en...
2
Svar
31
· Visningar
2 327
Senast: Tuvisen
·
S
Hästvård I min wellington dressyrsadel står det 17 no 3 som storlek. Vad menas med det? olika märken skriver ju sina storlekar på olika sätt, och...
Svar
2
· Visningar
675
Senast: Bee
·
H
Hästvård Nu är jag så j-a trött på att linda och plåstra om min pålle när han kommer in från hagen. Idag var han svullen i ett framben och hade...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: HannaPersson
·
L
Hästvård Har någon varit med om nåt liknande med sin häst? Min häst hänger med huvudet och har dålig balans. Man får intrycket av att hon är...
Svar
7
· Visningar
4 345
Hästvård Ni som gjort egna paddar för den bästa storleken och passformen - vad har ni använt er av? Jag sitter och funderar på om man kan...
Svar
1
· Visningar
898
S
Hästvård Den senaste veckan har min häst fått hostattacker, kanske en gång om dan, vissa dagar inte alls. (Man vet ju inte hur mycket hon hostat...
2
Svar
36
· Visningar
4 242
Senast: Skuggabaldur
·
A
Hästvård Jag har kollat runt på jordbruksverket och djurskyddet ang storlek på hästhagar. (sommar och vinterhage) Det lilla jag kunde hitta var...
Svar
6
· Visningar
1 480
C
Hästvård Ska till ET först och behandla, men blev nyfiken när jag hittade schabrak med magneter som skulle göra musklerna avslappnade och öka...
Svar
1
· Visningar
760
Senast: loppo
·
N
Hästvård Vet inte om tråden ligger rätt... Om en häst har fått diagnosen KS hur stor är chansen då att hästen blir bra igen? Detta är en...
Svar
6
· Visningar
1 200
Senast: Nordthor_
·
L
Hästvård Kan lång vila hjälpa en häst med röntgenförändringar då den inte svarar på behandling eller kommer symtomen kvarstå även om hästen inte...
Svar
1
· Visningar
580
Foder & Strö Har ni några åsikter och erfarenheter att dela med er av dessa? bra som dåligt! Prisvärdhet? Skillnad i innehåll? Musli generellt - vet...
Svar
11
· Visningar
4 969
Senast: amy_lundh
·
M
Hästvård Det finns så många åsikter – så många inlägg – alla hästar är ju individuella Varmblodstravare – används som ridhäst – 18 år gammal...
Svar
6
· Visningar
2 972
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Eftersom hästen har blivit lite halvkinkig med lucernet så funderar jag på att tillsätta en annan proteinkälla. Är det någon som kan...
Svar
14
· Visningar
1 242
Senast: Armani08
·
B
Hästvård Min häst har just sprutats i kotorna för kotledsinflammation. Någonstans i bakhuvudet har jag för mig att cortison kan ge fång (eller...
Svar
14
· Visningar
3 872
Senast: smurfis
·
Hästvård Förra lördagen kom min häst in blodig och dan. Hon hade fått ett sår några cm ovanför kotleden. Ringde veterinären efter att jag...
Svar
3
· Visningar
996
Senast: Lindsen
·
Hästvård Ja som rubriken säger vad sitter här?? :confused:(inom det rödmarkerade området) Kom ut till Wille i går och tog inhonom och...
Svar
5
· Visningar
1 278
Senast: ishmanda
·
Hästvård Jo, det är såhär att jag har börjat ge proviva till min ponny. Han är nästan alltid lös i magen annars, eller ja. Det blir liksom inte...
Svar
7
· Visningar
892
Senast: SarahOlofsson
·
Foder & Strö Har köpt djävulsklorot från dodson & horrell och på burken står det att en liten häst ska ha 1 mått/dag och en stor häst 2 mått/dag men...
Svar
6
· Visningar
2 150
Senast: aglaonema
·
P
Hästvård Min goa 18-åriga bruksnordis-sköthäst är 3-gradigt halt i ena bakbenet sedan september. Har varit hos veterinär som bedövat led för led...
Svar
1
· Visningar
1 442
Senast: inbetween
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka