Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Det här blir väldigt långt men jag hoppas verkligen att någon kanske orkar sig igenom det och lämnar sina tankar för nu börjar jag...
Svar
17
· Visningar
1 592
Senast: Train
·
D
Hästvård Jag brukar surfar runt lite på hästsidor från USA och tittar gärna på alternativa behandlingsmetoder och terapier. Då stöter jag ofta på...
Svar
5
· Visningar
1 067
Senast: hnokki
·
G
Foder & Strö Jag köpte nyligen en 25-kilossäck med foderkalk, men det följde inte med något dosmått och min köksvåg är inte tillräckligt känslig för...
Svar
8
· Visningar
2 495
Senast: Gisburne
·
Hästvård För ett tag sedan var jag hos min Hovslagare . Min häst hade lite svårt att stå still, jag blev fundersam och sa : Han kanske har ont...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: inbetween
·
Hästvård Har ett 23-årigt varmblod hemma som är riktigt fin i hull och humör. Man kan inte tro att hon är 23 utan snarare kanske 12 :). Tänkte...
2
Svar
37
· Visningar
3 232
Senast: Limelight
·
Hästvård Häromkvällen hittade jag min häst fastrullad i boxen. Har lagt vall i det hörnet då jag misstänkt att han gjort det fler gånger. Nu...
Svar
5
· Visningar
3 227
Foder & Strö Moderatorn får gärna flytta tråden om den är lagd fel. Jag var osäker. Jag har haft min flicka sedan slutet av oktober. Hon har gått...
2
Svar
22
· Visningar
2 569
Senast: TinyWiny
·
C
Foder & Strö Hejsan! Jag funderar på att prova på någon av dessa o tänkte höra vilken ni tycker är bäst, vad de kostar eftersom det verkar vara...
Svar
15
· Visningar
5 107
Senast: Ellyne
·
Hästvård Är det någon som har använt detta som liniment till häst? Vad använde du det för, och vilken effekt tyckte du att det hade på din häst?
Svar
15
· Visningar
6 785
Foder & Strö Läst rätt många trådar om hästar som blir piggare/stressigare om dem får för lite grovfoder. Har också läst att man inte ska ge...
Svar
6
· Visningar
1 003
G
Foder & Strö Höet som vi köpt har MYCKET lågt fosforvärde! Har räknat ut foderstater till pållarna och köpt fosforballans. Vet någon om det...
Svar
5
· Visningar
1 132
Senast: Gronda
·
L
Foder & Strö Hejsan. Lite kort och gott jag har två hästar som är överviktiga. Den ena är riktigt fet och den andra är "bara" tjock. Hade det inte...
Svar
4
· Visningar
779
Senast: Lantlolla
·
Hästvård Hej, Har ett 6 årigt PRE-sto som tränas aktivt och normalhårt för sin ålder, ridhus 3ggr/vecka, dressyrlektion 1gång i veckan samt...
2
Svar
22
· Visningar
1 860
Senast: n33Lu
·
G
Hästvård Höet som vi köpt har MYCKET lågt fosforvärde! Har räknat ut foderstater till pållarna och köpt fosforballans. Vet någon om det...
Svar
1
· Visningar
768
Senast: HeJe
·
A
Hästvård Fann hästen för några veckor sedan med en svullen has, ganska mycket svullen dessutom. Hon visade inga tecken på att vara dålig i...
Svar
8
· Visningar
1 059
Senast: Knorten
·
J
Hästvård Ja, som rubriken säger, hur klipper ni era hästar? Helklippning? Delklippning? Vid helklippning klipper ni allt (dvs även huvud och...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
7 575
S
Hästvård japp, kusens bajs och fisar luktar pyton. hon har fisigt illa sen hon kom och förra ägaren säger att hon har gjort det hos henne med...
Svar
7
· Visningar
4 825
Senast: TinyWiny
·
O
Foder & Strö Hej! Har några frågor om foder till fånghästar. Ger ni era hö eller ensilag? Har hört att jäst ska var bra, har någon testat? Om ni ger...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: ameo
·
Foder & Strö Sitter och funderar över foder. Så nu undrar jag. Vad gör betfor för nytta? Lika så, vad gör lusrn för nytta?
Svar
1
· Visningar
785
Senast: _pirate
·
T
Hästvård Ska snart avliva min ponny(:cry:) och vill gärna göra det hemma i lugn och ro. Trots att det känns tungt så måste man ju ta tag i det...
Svar
10
· Visningar
1 227
Senast: BellaF
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka