Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

N
Hästvård Jag har en fundering som jag tänkte att jag kanske kunde få några intressanta input på. Hästen ifråga är en 17-årig fredriksborgare...
Svar
7
· Visningar
1 195
Senast: Nora
·
M
Hästvård Min häst blev veterinär besiktad idag och var oren höger fram på böjt spår, aningen varm i hovleden. Vet anmärkt även på hovvinkeln och...
Svar
2
· Visningar
638
Senast: Magendy
·
Hästvård Jag vill veta alla symtom, förlopp osv. Allt ni kan komma på. Jag hittade min ponny på tre ben i hagen i måndags. Åkte akut in till...
2
Svar
25
· Visningar
8 754
Senast: Bialitt
·
Hästvård Tror det är kört nu... Var iväg med mitt sto i juni till klinik för utredning och fick diagnosen hovledsartros på båda fram med...
Svar
3
· Visningar
2 008
Senast: uma
·
T
Foder & Strö Har en ny häst som är väldigt mkt piggare än hon beskrivits av uppfödaren. Hon ska vara väldigt lättfödd, halvblod på 160 cm. Hon får i...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 936
Senast: TheOne
·
P
Hästvård Snälla hjälp mig, Har någon här inne någon gång röntgad huvudet på en häst? Jag skulle vilja veta vad det har kostat er?
2
Svar
24
· Visningar
2 097
Senast: FirstAttempt
·
Hästvård Hej! Fullblodsdamen har en dålig ovana. Han drar underkäkens tänder längs med stålstängerna på gallret. Nerefrån och upp. Hon gör detta...
Svar
3
· Visningar
1 808
Senast: Snowball
·
O
Foder & Strö Har hört att det ska vara bra med jäst till fånghästar. Är det någon som har någon erfarenhet av detta? /Elin
Svar
4
· Visningar
974
Foder & Strö Jag som trodde att jag hade någorlunda koll på foder och foderstater, men ibland står man ju helt handfallen. :( Hästar är individer...
2
Svar
21
· Visningar
1 723
Senast: Ellyne
·
L
Hästvård I söndags hittades min häst så här: Vet. har varit ut och hon får nu smärtstillande och antibiotika. Ögat visade sig ligga bakom...
Svar
19
· Visningar
2 746
Senast: Evale
·
Foder & Strö Ngn som använder detta och sett resultat? Funderar på att beställa åt gammelgubben som börjar blli lite stel på ålderns höst.
2
Svar
33
· Visningar
11 677
Senast: pastejja
·
Foder & Strö Spelar det någon roll vilken typ av mineraler man köper till häst med känslig mage? Hon har haft magsår och får ont i magen av en hel...
Svar
1
· Visningar
703
Hästvård Hade vet ute i måndags igen och kollade på mitt sto då hon sedan en tid har haft ödem under buken och ett i ansiktet under käken.Min...
Svar
5
· Visningar
7 937
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Hur går en syn undersökning till på en häst? Bör man ta sig till en klinik direkt eller kan hemma vet. göra en första bedömning...
Svar
13
· Visningar
3 219
Senast: skuggi
·
Foder & Strö Pga strul med det fina hösilaget som ingår i hyran (inte tillräckligt många som vill ge = för mycket spill... :grin:) så blev jag...
Svar
10
· Visningar
1 195
Senast: orcide
·
L
Foder & Strö Hej! Jag o en annan tjej hyr nu en mycket lugn (kanske inte lugn just nu?) ponny. D-ponny. Hans foderstat är; Morgon: - 1kg hel...
Svar
13
· Visningar
1 723
Hästvård Ni som har klippta hästar, byter ni till stalltäcke på natten eller får de ha utetäcket på sig inne med?
2
Svar
28
· Visningar
1 877
Senast: caradan
·
Foder & Strö Hästarna står inne 8 h utan till gång till något annat foder än halm (fri tillgång). Men ingen av dem tycker om halm och de har aldrig...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: Korven
·
Hästvård För det första, kan man ge Equimins Tempramental till hingstar i samma syfte som till ston, eller är det ett "sto medel"? För det...
Svar
7
· Visningar
1 497
Senast: wrangler
·
Foder & Strö Jag har en fjording på 19 år. Hon är seg och rida och jag vill inte rida så mycket för hon är såpas gammal. Rider mest 4dagar per vecka...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 435
Senast: sophia93
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar