Sv: LitoVet

Då var det som jag trodde!:idea:
Att LitoVet (som jag då antar är likadant som LitoZin för människor) har en helt annan sorts nypon än de BoT och andra har, vilket också gör att litoZin/Vet ligger mycket högre i pris.

Blev lite misstänksam mot texten på "din" nypon säljare T&A Boj pga deras lite flummiga text där de "snott" text från Litozin men ändå inte hade samma nypon osv.

Uppdaterar tråden lite då jag fortfarande tkr det vore kul med fler åsikter:)

Är inne på vår andra burk litovet nu och har gått från 10 skopor till fem. Först var jag jättepositiv och trodde att jag skulle få jätteresultat (visste knappt själv vad jag väntade mig). Men så tyckte jag inte det "hände" så mkt. Betsällde dock en hink till iaf och jag tror tamigtusan att det hjälper iaf;)

Dock har pållen varit lite knepig en tid nu. Vinglat, var väldigt snubblig för ett tag sen osv osv.
Men igår tex for han runt som en skottspole i hagen och det kändes liksom att han hade lite mer koll på sig och sina ben. Vet inte om det beror på just LitoVet, men det kan nog mkt väl ha ett finger med i spelet:bump:

Vi har faktiskt köpt Litovet till våra hästar nu för & prova, samtidigt som jag äter det själv igen (ger det en chans till)
Efter undersökningen ang nyponsort så verkar ju bara Litovet & Litozin ha verksamma nypon, trots att andra återförsäljare gärna tar deras reklam och forskning på sina helt andra nyponsorter.

Vinglig häst?:crazy: Låter nästan som erhlichias eller så, blir han sådan av nypon verkar det ju skumt tycker jag.

Det låter väl inte särskillt sannolikt att LitoVet skulle ha med vinglighet att göra ...:grin:

Du ska nog kolla hästen om han är snubblig och vinglig, för det låter inte helt hundra. Men att nypon skulle kunna ge den effekten känns ju inte troligt alls.

(Hoppas att han inte haft med ondskefulla fästingar att göra :eek:)

Nej nej, har en annan tråd där jag skrev om att han var "vinglig" en dag. Han saxade liksom med frambenen.

Så det beror iaf inte på LitoVet inte =)

Puttar tråden nu, antalet månader senare, för att se om ni fortfarande har samma effekt av produkten?

Jag är lite kluven. Tror man så gärna vill se effekt så det är svårt att avgöra hur det egentligen är.

Bad min sambo beställa hem LitoVet när det började ta slut för ett par veckor sen, men hem kom BoT nypon Chilon, så han råkade ta fel. Gav hästen detta istället (eftersom jag ändå hade en hel förpackning) och ska jag vara ärlig har jag inte märkt ngn enorm skillnad på de båda nyponpulvren, men det är ju svårt att avgöra.

Så jag vet inte, puttar gärna upp för fler åsikter!

Vi har gett våra nu två omgångar med LitoVet, och jag vet faktiskt inte om det har haft någon extra effekt.
Gav Glucovett innan (som vi märkte en stor skillnad med i början) och har gått tillbaka till det nu igen då vi hade lite kvar av det.
Det känns som att Glucovett har varit det bästa hittills av det vi testat:)
(testat gurkmeja & blandning med DK innan- det hjälpte också en del, men är ju smärtstillande, så inget man vill ge någon längre tid)

Testade LitoZin själv i omgångar. Utan större effekt.

**KL**
Vilka nypon använder sig risenta av? Vilka nypon är det som används i det där hov/örttillskottet som ska fungera så bra?

/Ulrika

Enligt risentas hemsida så torkas deras nypon så här (verkar komma från flera sorters nypon)
"Nyponen halveras och befrias från de håriga nötfrukterna. För att bevara största möjliga halt av C-vitamin, torkas de snabbt och skonsamt. Varmluftstorkning är numera den vanligaste metoden."

Hur skall nyponen torkas för att GOPO inte skall försöras?
/U

Vad är egentligen skillnaden på LitoVet, GlucoVet, MSM och alla andra varianter det finns på liknande fodertillskott?
/U

Och ni som ger dessa produkter, ger ni i förebyggande syfte eller för att hästen är "knackig" eller har varit dålig i lederna?
/U

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 541
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag har en gammal ponny, 26 år, som har börjat få lite svårt att tugga hö (Duktig hästtandläkare har undersökt och bedömt.). Hon blev...
Svar
18
· Visningar
1 153
Foder & Strö Suck, nu är vi där igen. Efter att ha varit helt bra i magen hela sommaren och inte stått emot det minsta i ridningen så börjas det igen...
Svar
5
· Visningar
626
Senast: Linda_A
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar