Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård för hm ca 5 v var jag på kliniken med min häst då han förmodligen vrickat sig i den knöggliga frusna hagen. han var lite svullen och...
Svar
6
· Visningar
1 080
Senast: _jeanette
·
Hästvård Ja.. Nu är det dags.. Vinterskorna skall slås på, broddarna ska i, snösulorna ska fipplas på och man gör allt för att motverka...
2
Svar
28
· Visningar
2 759
F
Hästvård Nu har unghästen fått konstiga vita luddiga prickar i vänster öra. 3-4 mm i diameter ev. ömma? Någon som har ngn teori om vad det kan vara?
Svar
16
· Visningar
5 574
Senast: minikaninen
·
S
Hästvård Nyfiken som jag e och vill lära mig mer... En häst i stallet där jag är inackorderad har börjat att ställa bakbenen under sig samt...
Svar
5
· Visningar
2 201
Senast: Solve85
·
Foder & Strö Har en hingst född -07 på lösdrift, de är 3 hingstar som går tillsammans och de andra är riktigt runda och goa men inte min. (De andra...
Svar
11
· Visningar
1 193
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Vet att det finns men har aldrig sett det här i Sverige. Finns det och isf vad heter det? Någon som ger det? Häller nu av vattnet på...
Svar
15
· Visningar
2 871
Senast: Bumble-Bee
·
X
Hästvård Med tanke på hetsen kring täcken har jag börjat fundera på om hästarna verkligen fryser så mycket som vi människor tror. Nästan alla...
2
Svar
29
· Visningar
6 771
Senast: Qvistis
·
Hästvård Är det någon som har någon erfarenhet av skimmelcancer? Har kommit en knöl under svansen på min häst. Har fått tid hos veterinären på...
Svar
2
· Visningar
1 136
Senast: Krims
·
J
Hästvård Jag vet inte vad jag ska längre ponnyn hostar nu ca 3-4 veckor, haft ut veterinär för två veckor sedan, som trodde atr han har en...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Jennifer80
·
Hästvård Kan man få en stråle att växa till normal igen? Hästen (18 år) har obefintliga strålar och hur länge den har haft det vet jag inte. Går...
Svar
10
· Visningar
2 359
Senast: Annakarenina
·
Hästvård Mitt 6åriga qh sto står nu på Skara kliniken.. Började få lite onda aningar om hennes beteende igår kväll när jag va ute för sista...
Svar
1
· Visningar
1 016
Senast: Lazy Lady
·
Hästvård Behöver råd om hur jag skall göra. Min häst är känslig i sulorna och nu är det knaggel ute varannan dag, däremellan är det lera, och...
Svar
14
· Visningar
1 577
Hästvård Kan någon hjälpa mej... Är det lagligt att dela en liten maskin hall på 3 delar å göra en av delarna till en lösdrift å ha ca 10...
Svar
8
· Visningar
1 557
Senast: hästhandlarjävel
·
Foder & Strö Nu hade vår ordinarie leverantör slut på foder så fått fixa från annan leverantör. En nygammal bekanting. Leveransen kom i förrgår. Här...
Svar
5
· Visningar
885
Senast: Lampi
·
Ä
Hästvård Fick köra in min Fjord val till skara djursjukhus igår. Han har blvitiv behandlad hemma i 4 dagar. Men det har inte gett med sig...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 297
Senast: ÄlskarSnobben
·
Foder & Strö har beställt krossad bovete till mina hästar delvis för att dom fick ödem efter allergi troligen mot något giftigt som fanns i höet...
Svar
12
· Visningar
2 978
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Ingen hittar något fel på min häst! Har skrivit om henne tidigare..Ödem under buken och under hakan,lite hostig,inte snorig,magrar...
Svar
6
· Visningar
1 000
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Sitter just nu och jagar hösilage i Skåne och naturligtvis är de flesta partierna inte analyserade. Tänkte för att få ett hum om hur...
Svar
9
· Visningar
887
Senast: mahlmt
·
N
Foder & Strö Hej hej :D Jag kollade runt lite på prisklasser och foder till häst och hittade ÖB´s foder, kommer från Sjöbogården. Måste bara fråga...
Svar
3
· Visningar
894
Senast: Nefertite
·
P
Hästvård Min häst fick kotledsinflammation (är inte helt säker, vet. trodde det) för ungefär 2 - 3 månader sedan. Upptäckte efter ett tag när...
Svar
6
· Visningar
1 632
Senast: Precious
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka