Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Hej! Ni som ger loppfrö till era hästar, hur mycket får dom ungefär?
2
Svar
25
· Visningar
2 930
Senast: Gargoyl
·
B
Hästvård vad kan jag göra för att inte någon fler häst ska smittas det är än så länge bara en häst. såg det igår hon kan tidigast ha fått det i...
Svar
14
· Visningar
1 845
Senast: bootzie
·
S
Foder & Strö Jag ska troligtvis börja ge min häst ensilage resten av vintern då jag inte fått tag i hö. Min kompis har sagt nått om att hästar kan...
Svar
15
· Visningar
1 936
Hästvård Behöver lite åsikter och erfarenheter! Var och besiktigade nya hästen idag. Veterinären sa redan då han kände igenom benen att han...
2
Svar
23
· Visningar
2 510
Senast: Gabriol
·
Foder & Strö Har mitt halvblodsto på lösdrift.Hin äter hö och nu har det visat sig att hon blivit dammallergiker och jag skall byta till Hösilage. Då...
2
Svar
21
· Visningar
2 614
Senast: Aliil
·
Hästvård Har en b-ponny som får stora sönderkliade bladdor på båda sidor halsen.Dvs hårlösa fläckar påminner om fukteksem hos hund.Har inga sår...
Svar
4
· Visningar
1 966
Senast: Shettisar
·
Foder & Strö Jag köpte ett annat märke av lucernpellets (Wiromin)än vad jag brukar och har bl.a en fråga ang. smb. protein. Det står 10.5% per kg...
Svar
2
· Visningar
838
Senast: Corax
·
V
Foder & Strö Jag är inte så bra på att tolka dessa värden men jag har förstått att detta är bra värden på vårt hö. Vad säger ni? Är det bra/normalt...
Svar
4
· Visningar
774
Foder & Strö Hade tänkt börja köpa hösilage till hästarna. Vad bör jag tänka på? Vad är viktigt att veta? Vad ska jag fråga bonden? Vilka värden...
Svar
5
· Visningar
890
Hästvård Jag har en väninna som har ett 12-årigt sto (svenskt halvblod av medelstorlek). Denna häst har nu haft kolik ett antal gånger och ägaren...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 677
Senast: Soffan74
·
Hästvård Lång, kort ryckt eller stubb?? just nu har min häst manen 2 och en halv hands bredd lång. har besluts ångest om jag ska stubba rycka...
Svar
11
· Visningar
985
Hästvård Min ponny fick den 1januari i år någon konstig hälta. Hon har varit utlånad till en kompis som sällskap sedan 26e oktober -08 och kom...
Svar
18
· Visningar
1 349
Senast: Myzan87
·
Ä
Foder & Strö Hon får i stort sett fri tillgång på hösilage i vinter, analys är på väg. Men antagligen kommer hon behöva extra kraftfoder för att...
2
Svar
32
· Visningar
3 022
Senast: saffran
·
Foder & Strö Någon som provat müslit CoolMix av Spillers? Är det bättre eller sämre än tex Kraffts och Hippos? Det jag märkte med en gång är att...
Svar
18
· Visningar
4 811
Senast: skogersson
·
Hästvård Mitt sto, dräktigt på ca 180 dagar, rullade fast i boxen ikväll. Hon kan inte ha legat mer än 10-15 min innan vi fick runt henne. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 090
Senast: Sophia_
·
M
Hästvård Har en treårig varmblodstravare som tydligen har urinvägsinfektion. Vill gärna veta eventuella osaker till det?
2
Svar
24
· Visningar
5 429
Hästvård För det första undrar jag vilket märke på saxen ni använder och om det är bra.. Funderar på att köpa en ny klippmaskin (Vi har just nu...
Svar
4
· Visningar
1 006
Senast: Kolbeinn
·
G
Foder & Strö Ni som ger era hästar olja, vilken typ ger ni? varför? Är kallpressad olja det bästa? Rapsolja/majsolja?
Svar
19
· Visningar
1 891
Senast: murran
·
Hästvård Har under några veckor nu varit tvungen att fodra med vad visat sig en extremt proteinrik andra skörd, vilket har fått till följd att...
2
Svar
29
· Visningar
10 033
Senast: inbetween
·
Foder & Strö Min häst verkar bli smått lös i magen av betfor. Tänkte ta bort det ur hennes foderstat men med betforen får hon b-vitamin och mineraler...
Svar
15
· Visningar
1 543
Senast: Bialitt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka