Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

A
Hästvård Upptäckte för några veckor sedan en liten liten knöl på min åring, på baksidan "låret" (vad heter det?:o) Iom att det här var i samband...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Armani08
·
E
Hästvård Skulle ha köpt en ny häst förra veckan, men dagen innan vetbes ställdes hon in i box (normalt lösdrift) och hade fått en relativt...
Svar
8
· Visningar
1 266
B
Foder & Strö ja, det jag undrar är i princip om det överhuvud taget kan finnas någon näring kvar i så " gammalt" hö ?:confused:
Svar
3
· Visningar
732
Senast: sassiball
·
Foder & Strö Försöker forfarande reda ut vad det är för fel på min häst! Har tagit alla blodprov man kan komma på nu! Alla visar att det inte är ngt...
Svar
1
· Visningar
1 392
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Imorse när jag mockade så upptäckte jag att den sista skithögen var lite lösare och när jag hade lagt den i skottkärran så märkte jag...
Svar
1
· Visningar
706
Senast: Tuvisen
·
H
Foder & Strö Jag har fundera på ny foderstat till min häst. Hon är just nu i en fast med lite motion, i form av trav och galopp. Men jobbar desto...
Svar
4
· Visningar
793
·
Hästvård Vaccinerar ni er häst mot både mot hästinfluensa och stelkramp, eller väljer ni bort ngt? Jag pratade just med min distriktsveterinär...
Svar
19
· Visningar
1 511
Senast: hemmansryttare
·
Hästvård Två hästar i stallet har nu med ca en veckas mellanrum trampat in tåkappan i sulan. Skoddes för ca sju veckor sedan av samma hovslagare...
Svar
2
· Visningar
741
Senast: n33Lu
·
Hästvård som rubriken lyden.. För ca 1 månad sedan började mammas pålle å slicka lite på mammas jacka hon änkte okej de smakar gott. å tänkte...
Svar
3
· Visningar
821
Senast: misen
·
T
Foder & Strö Har hösilage med TS 84% och en häst med lös mage. Veterinären pratade om att i så torrt hösilage finns risk för "osynlig"...
Svar
3
· Visningar
1 187
Senast: Gorm
·
A
Hästvård Jag vill av olika skäl inte ha min häst stående inne efter ett ridpass. Men jag vill ju heller inte bara släppa ut henne varm och...
Svar
7
· Visningar
1 097
Hästvård när ni lindar benen inför träning, använder ni paddar under då? eller lindar ni benen utan paddar? För o nackdelar med att linda...
Svar
2
· Visningar
725
M
Foder & Strö Jag har ett typiskt I-landsproblem :p Har flyttat hästen till ett nytt stall och för en gångs skull så har vi ett kanon hösilage! Så bra...
Svar
10
· Visningar
1 064
·
Hästvård en bekant bytte nu i dagarna hovslagare. vid första skoningen så påpekar den nya att de va tur att han kom, jaha vadårå sa ägaren. sen...
Svar
16
· Visningar
2 249
Senast: SO Hovslagare
·
T
Foder & Strö Har haft hästen (på foder) nu i ca 1,5 månad... Hon har varit lös i magen sen hon kom hela tiden, inte ren diarré, kommer några...
2
Svar
22
· Visningar
1 947
Senast: TheOne
·
P
Hästvård Hej! Snart är våren här med allt vad det innebär, både roligt och tråkigt. Till det tråkiga/besvärliga för vår del hör betet då våra...
Svar
9
· Visningar
1 214
Senast: hillevie
·
Z
Hästvård Tar hand om en häst som står i en lervälling och när man kratsar hovarna luktar det dy. Alltså illa. Behöver tips och råd om vad det...
Svar
15
· Visningar
4 163
Senast: Presto
·
H
Hästvård Jag älskar att få hem smala stackare och göda dom, missförstå mig rätt, jag tycker inte om att hästen är smal men jag älskar att få ge...
6 7 8
Svar
145
· Visningar
18 878
Senast: Madick
·
Foder & Strö får era -08or? Skriv gärna vilken sort och om de får något kraftfoder också! Finns värdena på grovfodret så skriv gärna det också. :)
2
Svar
22
· Visningar
1 898
Senast: misen
·
Z
Foder & Strö Ja, som ni kanske förstått så undrar jag lite ang. det här med ensilage/hösliage. Jag har en häst som blir väldigt lös i magen utan...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: ZÄTA
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur