Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min shettiskille har som ett "blåmärke" precis vid strålspetsen. Det ser alltså ut som ett blåmärke. Vad kan detta vara? Han har...
Svar
3
· Visningar
780
Senast: Tussilago
·
Hästvård Det är så att jag har en ponny som haft lindriga fångtendenser de senaste två somrarna. De har varit så pass lindriga att förra sommaren...
Svar
1
· Visningar
840
Senast: Niina87
·
Hästvård Ja, vad har ni för erfarenhet av det? Jag upptäckte lymfangiten torsdag klockan 18 och den lär ha blivit akut mellan 15-18 den dagen...
2
Svar
23
· Visningar
4 975
Senast: Jane_Done
·
Hästvård Vad innebär visitation av din häst för dig? Hur ofta visiterar du? När? och Hur - vad ingår i visitationen? Redogör! :bow:
2
Svar
35
· Visningar
2 984
Senast: Ingela_S
·
Foder & Strö Japp ni ser ju frågan. Krafft marknadsför sina Pluss produkter som komplement till en foderstat baserad på havre. Men om jag jämför...
Svar
3
· Visningar
887
Senast: Chili
·
M
Hästvård Hej! Jag funderar på om det är någon som vet om hästar som har diagnosen struppipning påverkas av vädret? Har precis köpt en häst...
Svar
18
· Visningar
4 080
F
Foder & Strö Det är så väldigt på tapetern just nu att man skall äta ekologiskt, men hur är det med för pållarna? Någon som ger ekologiskt? Om det...
2
Svar
20
· Visningar
2 378
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Nu har vi fått ett bekräftat mjältbrandsfall här i Halland trots att det enligt jordbruksverket inte fanns i Sverige. Kan det...
2
Svar
31
· Visningar
2 929
Senast: skjona
·
E
Foder & Strö Hoppas jag kan få lite hjälp av alla kloka :) I stallet där jag hyr in min häst har vi nyss bytt från torrhö till hö inplastat i...
Svar
19
· Visningar
1 733
Senast: Etimanyd
·
Hästvård Vill gärna ha lite råd vad jag ska ge tex vitaminer eller något annat för att få bort mjällen. Hon får mineraler, men hon kom ju...
Svar
9
· Visningar
4 428
Foder & Strö Jag förstår verkligen inte det här med Ca/P kvot. Mina hästar får "rätt" kvot, har räknat på hippocampus. Men jag förstår inte vad...
Svar
4
· Visningar
831
Senast: SeagirlM
·
Hästvård har en valack som har kotledsinflammation i höger bak, haft det sen september månad.. Tänkte testa back on track`s paddar för att se om...
Svar
9
· Visningar
1 712
Senast: clubman
·
Foder & Strö Naturligtvis vet jag vad betfor är, men jag har börjat fundera på vad det egentligen gör för hästen?? Förr gav ju "alla" det och idag är...
Svar
18
· Visningar
2 122
Senast: Ellyne
·
B
Hästvård Hej, Våran häst bet under gårdagen av sig 20 centimeter av sin tunga. Han mår efter omständigheterna bra, men kan varken äta eller...
2 3
Svar
59
· Visningar
10 784
Senast: BeastieBabe
·
Hästvård Vilket tycker ni är det enklaste sättet att kyla benen på tävlingsplatsen/hemreasan? Hur gör ni? Fördelar/nackdelar? Funderar på ngn...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 900
Senast: Lady Horse
·
Hästvård Min lilla B-ponny som haft lite problem med hosta för 2 år sedan har nu helt plötsligt börjat hosta igen, men bara på morgonen...Låter...
Svar
7
· Visningar
1 678
Senast: MalinJ
·
A
Hästvård Hej! Har lite frågor ang. några saker som jag hoppas ni kan besvara. Försäkringar Var har ni hästen försäkrad? Vilken...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: mahlmt
·
Foder & Strö Har haft problem med mitt sto då hon förlorat mycket vikt det senaste samt har ödem under buk och haka. tagit MÄNGDER av blodprover samt...
Svar
2
· Visningar
1 084
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Vet inte om tråden borde varit på utrustning egentligen? Moderator får gärna flytta den isf :bow: Min undran är alltså hur jag på...
2
Svar
31
· Visningar
5 241
Senast: skuggi
·
E
Hästvård Har en 05:a som hittills har gått oskodd bak, men nu behöver hon bak eftersom hon rids mer och sliter bakhovarna. Både hovslagaren och...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 652
Senast: charmant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar