Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tack för ull-svar från er båda
Nästa fråga då, antar att de är olika bra, ulltäckena? Duger de från Hööks eller har ni andra bra förslag?
Vet inte om tråden borde varit på utrustning egentligen? Moderator får gärna flytta den isf
Min undran är alltså hur jag på bästa sätt får min dyblöta unghäst torr över natten?
Jag har hört att fleecetäcken är bäst på att transportera bort fukt från hästen, och tidigare har det funkat fint. Nu har det varit blötsnö och snusk här ett tag, och jag vill gärna att unghästen ska hinna torka upp över natten när han står inne i utebox.
Inatt hade han ett fleecetäcke på sig, var rejält blöt när han kom in, rakade av det värsta innan jag la på täcket.
Nu på morgonen så är täcket genomblött och tungt och hästen är fortfarande ganska fuktig på en del ställen samt tillplattad förståss... Kändes inte så bra att släppa ut honom så
Frågan är då, skulle det funkat bättre med dubbla fleece? Eller hade det varit bättre att inte lägga på något alls?
När jag förut inte lagt på något alls så tycker jag inte att han torkat upp alls över natten...
Kanske ska tillägga att det är en lurvig islänning vi talar om, så det är en del hår att torka liksom
Så, vad säger ni, kloka bukare? How to make him torr?
Han har inte täcke ute, han är regnvåt, inte svettig.
Vill helst slippa byta täcke på kvällen ju...
Då är det ju bättre att hästen har regntäcke på dagen och står utan täcke på natten inne och är torr. Eller?? Då slipper du byta täcke.
Hälsning Maja