A
Armani08
Sv: Hästen behöver nu skor bak, men får EJ ha brodd i hagen!
Klart det kommer lösa sig
Klart det kommer lösa sig
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har en 05:a som hittills har gått oskodd bak, men nu behöver hon bak eftersom hon rids mer och sliter bakhovarna. Både hovslagaren och jag ville lägga på skor men fick ett rungande NEJ från hon som bestämmer i stallet. Jag förstår att hon är rädd för broddsparkar men det är tråkigt att vi inte kan komma på någon lösning som fungerar för alla parter. Jag valde i nuläget att fortsätta ha henne oskodd bak och hålla tummarna för att det inte sliter mer. Vill ju inte ha skor på en häst som jag inte får brodda. Hur skulle ni göra?
Men med brodd så är det "business as usual"
Norrland
Jag skulle låta bli att sko bak om hästen inte får ha brodd där. Jag skulle inte ta risken att släppa ut hästen i hagen utan brodd, i is och snö, och riskera en fläkning. Det är långt bättre med en barfota hov.
Jag skulle istället anpassat min ridning tills risken för is är över, så att hästen kan fortsätta barfota.
Hälsning Maja
Om jag vore du skulle jag sätta hästens hälsa i första hand, åk dit själv och ta in/utsläpp om du bara har fem minuter dit. Lätt värt det än att hästen ska skada sig för att du inte kan sko den som du vill.
Så, egen hage, sko den som du vill och ta in/utsläpp själv
Vilka bolag o hur är det skrivet?
PL
Jag tror det är Agria som har skrivit det på något snyggt sätt på sitt försäkringsvillkor! Det står inte rakt av om broddar,utan mera klurigt! Nåt liknande med dom orden som Charmant använder!
Är inte helt säker,men så gott som!