Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Kan hästen ha brist på någon enstaka aminosyra även om proteinbehovet är täckt av fodret? De flesta kan väl sättas ihop av kroppen, men...
Svar
8
· Visningar
1 725
Senast: sthu
·
Foder & Strö Hej! Vårt foder har tagit slut så vi har fått köpa. Analysen lyder: Torrsubstans: 40% Energi: 3.5 MJ/kg foder Smältbart protein: 46...
Svar
19
· Visningar
1 080
Senast: SeagirlM
·
Hästvård Hej! Följande har hänt, min mamma ringde mig iförrgår kväll och sa att min foderhäst var halt på ena fram. Hon var ovillig att sätta...
Svar
2
· Visningar
768
Senast: Chesss
·
A
Hästvård Hur viktigt är det att ha kalk i botten av en permanentbädd? Jag gjorde iordning en bädd igår med torv i botten och halm över. Men det...
Svar
11
· Visningar
2 812
Senast: inbetween
·
I
Hästvård Jag upptäckte i torsdags att min häst hade en svullnad i vänster framben. Den ser ut som en stor galla men den är liksom väldigt hård...
Svar
2
· Visningar
671
Senast: Isabel-
·
P
Hästvård http://www.atl.nu/Article.jsp?article=51148&a=Veterin%C3%A4r%20varnad%20efter%20felaktig%20avlivning Vad fasen gick fel här??? Detta...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
7 730
·
Hästvård Visst kan man väl koka salt och vatten och sen ha som sårtvätt? Hur mycket ska man ha av varje då? Och hur länge håller det?
Svar
19
· Visningar
14 093
·
J
Hästvård Har nu kommi tunderfull med, Tror jag, varför hästen inte äter och har tappat matlusten. HOn dricker frukansvärt dåligt. JAg var i...
Svar
17
· Visningar
1 253
·
Svar
56
· Visningar
5 633
Hästvård Jag upptäckte i torsdags att min häst är alldeles mjällig i karleden på ena bak. Han har ganska mycket hovskägg och har tidigare under...
Svar
3
· Visningar
1 091
Senast: Isabel-
·
R
Hästvård Min häst skadade sig idag nä rhan hoppade ut ur hagen. Gissningsvis har det gått till såhär, att den som hade stalltjänsten missade att...
2
Svar
21
· Visningar
3 331
Senast: Centaur
·
Hästvård igår när jag skulle släppa min häst med en ny unghäst så blev det bråk, min häst blev sparkad med broddar, fick två ytliga sår på...
Svar
4
· Visningar
1 968
Senast: icapicas
·
D
Hästvård Hej! Idag var mitt sto svullen och typ hård på ena spenen. Det var typ som små bullar framför och bakom och själva "bröstvårtan" var oxå...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: diggiloo
·
T
Hästvård Jag är orolig över min ena häst. Han fick i lördags en böld under huvudet mot den vänstra ganaschen. Den har storleken av en halv...
Svar
13
· Visningar
4 692
Senast: Tufsen
·
Foder & Strö Hälften av mina 10 hästar har regnskållor. Ingen har täcke, alla har stallplats. Har bara fullblod som får mycket protein via...
Svar
16
· Visningar
2 356
Senast: TantEster
·
Hästvård Har varit här och surrat tidigare ang. min hästs hovledsartros. Som sagt, hon är halt igen.:cry: Min första impuls var att blåsa ner...
Svar
11
· Visningar
1 592
Senast: ujent96
·
S
Hästvård Förra veckan när jag kom ner till stallet va ponnyn halt och hade ett sår på bakbenet typ över senan där bak inte djupt utan bara att...
Svar
7
· Visningar
854
Senast: Skuggis
·
Foder & Strö Har problem att hitta en bra foderstat till min häst. Han föll ur under hösten och tappade allt hull och muskler. Detta pga dåliga...
2
Svar
24
· Visningar
2 298
Senast: Tuvisen
·
B
Hästvård Varför snubblar min fjording? När jag är ute och rider faller hon ner på "knä" Kan hända när som helst. I skritt "går det an" men är...
2
Svar
25
· Visningar
5 882
Senast: Fannih
·
J
Hästvård Hjälp! Min lilla shettisdam blir inte bra i magen, vad jag än gör... Hon är så lös, så lös. Svansen är helt nedkletad varenda morgon...
Svar
10
· Visningar
1 443
Senast: Potbellie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka