Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

L
Hästvård Jar har en hopphäst som nu är 9 år gammal. Har tävlat honom upp till 1.25-hoppning och MsvB dressyr. Har ägt honom sen han var 1 år...
Svar
14
· Visningar
2 013
Senast: Lindsen
·
Hästvård Var på kliniken med hästen för 2 v sedan och fick idag räkningen. Och en chock :p Det står "Hältutredning" 2200 kr + moms. Är det...
2
Svar
34
· Visningar
5 352
Senast: Arwyn
·
Hästvård Ett stall i närheten har flera hästar insjunknat och flertalet veterinärer har varit ute - utan resultat! Då man ej vet orsak kan...
Svar
15
· Visningar
1 886
Senast: hexkex
·
Hästvård Mitt Islandssto utvecklade exem i samband med fölningen 2008(importerad Island Jan 2007 som 7 åring). Vi bor i ett extremt knottrikt...
Svar
1
· Visningar
830
Senast: fettso
·
B
Hästvård Hej. Har ngn nå åsikter om detta?????....kan gammla hästar bli " dementa "??
Svar
18
· Visningar
1 853
Senast: Baileys_07_
·
Hästvård Hur upptäckte du/misstänkte du att din häst hade det? Hade hästen ont i musklerna? Hade hästen ont i själva skelettet? Hur...
Svar
11
· Visningar
1 929
Senast: zamira
·
N
Hästvård Hej. Jag har ett shettis sto på 6 år som har under den senaste tiden tappat vikt. Jag har gjort, kolla masken och avmaskat henne. Vart...
Svar
17
· Visningar
1 078
Senast: Madick
·
C
Foder & Strö Hur skulle ni ha gjort/tänkt om ni suttit i samma sits som jag? Hästen går nu på fritillgång på väldigt torrt hösilage. Problemet är...
Svar
4
· Visningar
743
Senast: Mynta2
·
H
Foder & Strö hej Har ett halvblodssto på 15 år som lätt gå ner i vikt. Hon har en tjock o go hö mage men det är över revbenen problemet sitter. Jag...
Svar
16
· Visningar
9 323
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Jag har en liten valack född 2007. Han blev kastrerad i höstas och hade innan dess gått på hingstbete hela sommaren. När vi nu köpte...
Svar
2
· Visningar
686
Senast: skuggi
·
H
Foder & Strö eller hur köps det? i hur många kg finns det?
Svar
9
· Visningar
1 455
Senast: Havregryn
·
O
Hästvård Min häst har tidigare i vinter kliat sig väldigt mycket i man och svans. Det har avtagit nu helt och hållet, men kollar man i manbotten...
Svar
9
· Visningar
1 561
Senast: iresha
·
Foder & Strö Har min foderbibel utlånad och skulle behöva hjälp med följande frågor: Hur pass viktig är kvoten mellan kalcium och magnesium? Vad...
Svar
2
· Visningar
1 237
Senast: lwt03001
·
Hästvård Om ni läst ngn av mina tidigare trådar så har jag hur mycket trassel som helst med min 19 åriga fullblodsval. Har nu börjat fundera på...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 581
Senast: Thora
·
Hästvård Igår när jag borstade min häst upptäckte jag något konstigt under svansen. När jag lyfter på den, under svansen bredvid anus fanns...
Svar
7
· Visningar
1 659
Senast: Krims
·
Hästvård Ni som använder BoT-skydd- hur stor effekt tror ni att de EGENTLIGEN har? jag använder paddarna+lindor och snabbandagen på nätterna i...
2
Svar
28
· Visningar
2 048
Senast: kryckan
·
S
Hästvård Ja som frågan lyder så funderar jag på att döma ut min häst :cry:. Har funderat fram och tillbaka väldigt länge nu... För att göra en...
2
Svar
28
· Visningar
3 358
Senast: mackan
·
Hästvård Nu har jag beställt örter till pållarna! Chichoria(vet ej exakt stavning)samt gurkmeja Chickorian har jag beställt åt två hästar för...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 767
Senast: Skogstroll
·
Foder & Strö Hej, vi har just köpt en ny häst. Ett 19-årigt kallblodssto som sålts från ägarna en gång men som togs tillbaka pga. vanvård. Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 322
Senast: Pigan
·
A
Hästvård Någon som har tips på hur jag ska hålla mitt skimmelstos svans ren? Vill gärna slippa ha halva hennes svans gulbrun.
Svar
7
· Visningar
1 013
Senast: Kardinal
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka