Sv: Örter!

Jag hade absolut litat på vet. Skönt att det inte verkar allvarligt och det återställer sig säkert av sig självt när allergenet väl är borttaget.

Ja jag hoppas på att det är höet dom fick tidigare.Det är redan borttaget,men kan väl finnas kvar utspritt i bädden i ligghallen gissar jag,det är kanske där hon har gått och pillat. ska "dammsuga" den idag:)
Annars vete f*n vad det kan vara..dom har ju rätt stor hage (5 ha) så det kan ju vara något dom gnager på..
Finns ingen ek vad jag vet och växter är det ju inte på samma sätt som på sommaren direkt. Gammelvalackens ödem gick ju bort ganska snabbt när jag tog bort höet,och han är rätt petig så han skulle nog inte gå och plocka hö i bädden på samma sätt som den andra mullvarden gör:) så uteslutningsmetiden säger mig att det är det.

Nu har jag skickat tillbaka chikorian och beställt krossat bovete istället. några erfarenheter? Hur mycket och hur ska man ge detta?

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 633
Foder & Strö Hur är det egentligen med alla olika örter och andra "naturliga tillskott" som finns som fodertillskott? Är de testade på hästar så man...
Svar
13
· Visningar
1 636
Senast: ameo
·
Hundhälsa Hej. Längesedan jag var aktiv på detta forum men nu känner jag att jag behöver skriva av mig och kanske få ett gott råd eller två så...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
12 608
Senast: LelleLilla
·
Hästvård Hej! Har ett halvblodssto som precis fyllt 22 år. Hon är pigg och glad när jag rider henne men igår när hovslagaren var här och skulle...
2
Svar
20
· Visningar
2 800
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar