Effekt av BoT

Sv: Effekt av BoT

Nu har jag haft BoT på armen i 2 timmar! Det kändes direkt att det blev varmt & gött och gör nog som Holas hund..vägrar ta av mig! :D

Ska bli intressant att se eventuella effekter på pålle, och som du skrev så bör man kanske kombinera med både träning & massage för att uppnå bästa resultat. Det ena utesluter ju inte det andra lixom och vad gör man inte för sin bästa vän.. :)

Beträffande test av partyhelg så får det vänta ett tag..det va ju inte precis gratis med BoT..:angel:

//Cinnamon

på min har jag snabblindor och har inte märkt något, men jag har sett andra hästar som blir fina i benen och ryggen av det.:grin:

Och ni som tycker att era hästar blir mindre stela osv, hade ni kunnat få samma effekt genom ridning, massage eller något annat?

Efter att ha provat BoT efter över 7 år tillsammans så gjorde det stor skillnad!

Han har aldrig känts så här fin i kroppen. Och då fyller han ändå 18 snart.

min häst är väldigt stel i bakbenen köpte ett bot-fleecetäcke för att se om det funkade (har hört att det inte funkar bra) men efter 2 dar (på natten med) så var han inte alls lika stel och mycket mer positiv att rida och mycket mer avslappnad i rygg och rumpa:laugh::D

Knapp-lån....

Jag har använt rygg padden till min rygghäst jag hade förut. Märkte att han blev mycket mjukare av den. Han tyckte även om padden för han stod ofta och sov när han fick ha den på sig.
Har även paddar till benen och tycker att det fungerar ypperligt. Funkar skitbra på lymfangit tjocka ben.

Har även ett bot handledsskydd då jag hade värk i handlederna, kan säga att jag inte alls har lika ont i handlederna längre, om än värk alls.

Sedan ska man ju komma ihåg att bot inte är nå universal lösning utan det ökar ju endast blodgenomströmningen.

Jag ifrågasätter inte effekten av BoT direkt utan det är mer att jag vill veta exakt vilken nytta de gör soch inte som nu att jag nästan använder dem "bara för att".

De reflekterar den infraröda värmen som strålar från hästen, så det blir lite som att du skulle ge en lätt massage + lätt laser.
Ökar värme och även blod-genomströmmningen.

En promenad gör inte samma sak för hästen, en massage kan göra, men man kan inte massera senor så lätt så där är de mycket bra!

Nu har jag haft BoT på armen i 2 timmar! Det kändes direkt att det blev varmt & gött och gör nog som Holas hund..vägrar ta av mig! :D

Ska bli intressant att se eventuella effekter på pålle, och som du skrev så bör man kanske kombinera med både träning & massage för att uppnå bästa resultat. Det ena utesluter ju inte det andra lixom och vad gör man inte för sin bästa vän.. :)

Beträffande test av partyhelg så får det vänta ett tag..det va ju inte precis gratis med BoT..:angel:

//Cinnamon

Hehe de låter bra! Ja min kompinatoin fungerar kanon! Dock rider jag längre pga graviditet/problem. Så nu blir det ej träning men massage och bot har han fortfarande=) Medryttaren rider.

Du kan ju alltid ta skyddet å lägga på kudden. Det går ju tvätta!=)

De reflekterar den infraröda värmen som strålar från hästen, så det blir lite som att du skulle ge en lätt massage + lätt laser.
Ökar värme och även blod-genomströmmningen.

En promenad gör inte samma sak för hästen, en massage kan göra, men man kan inte massera senor så lätt så där är de mycket bra!

Tack! det var ungefär det jag var ute efter.

Då borde de vara bra för lederna? om jag förstått det rätt så smörjs lederna vid rörelse/träning, ger en ökad blodgenomströmning samma effekt i leden eller måste hästen röra på sig s a s?

Liknande trådar

Kropp & Själ Det finns säkert 100 sådana här trådar redan. Men jag behöver lite stöttning. Jag ska opereras den 30e, alltså nästa torsdag. Och jag är...
4 5 6
Svar
115
· Visningar
6 876
Senast: SiZo
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
8 032
Senast: Farao
·
Utrustning Någon som jämfört både snabbandage från back om track med vanliga hederliga stallbandage (tjock padd och linda) när det gäller lymfangit...
Svar
11
· Visningar
1 513
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 332
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar