Är det dags att ta beslutet?(avliva)

Sv: Är det dags att ta beslutet?(avliva)

Blä bölar på jobbet..
Mådde helt skumt igår, var glad och lipa om vartannat..
Mina ögon känns som bollar...

Ser bara framför mig när han ligger där..
Innan all andning försvinner och allt är tomt..
De är hjärndöda, finns inte där men kroppen ändå gör det sista..

Vill ha min baby tillbaka... :cry: :cry:

Men det är sol idag, var det igår med, tror att de är mille som gör det.. *övertalar mig själv*

Har läst en del av inläggen. Har några kompisar som väntat för länge på sina beslut, och hundarna som det de gällt, plötsligt varit "för dåliga". Då får man ett taskigare minne med lite dåligare samvete, än om man tar sitt beslut "i tid". Varför skall ljuset släckas i ögonen innan de får gå bort? Jag tror att många har kvar sina djur mer för sin egen skull än för djurets om man är ärlig mot sig själv. Lite provocerande kanske, men om hästen inte orkar ta sig ur boxen, då har man väntat för länge.

Har läst en del av inläggen. Har några kompisar som väntat för länge på sina beslut, och hundarna som det de gällt, plötsligt varit "för dåliga". Då får man ett taskigare minne med lite dåligare samvete, än om man tar sitt beslut "i tid". Varför skall ljuset släckas i ögonen innan de får gå bort? Jag tror att många har kvar sina djur mer för sin egen skull än för djurets om man är ärlig mot sig själv. Lite provocerande kanske, men om hästen inte orkar ta sig ur boxen, då har man väntat för länge.

du kanske skulle läsa de sista iaf.. med tanke på att jag avlivade honom igår.....

Blä bölar på jobbet..

Men det är sol idag, var det igår med, tror att de är mille som gör det.. *övertalar mig själv*

Konstigt det där med vädret. Den dagen i november förra året när jag skulle ta bort min hund så var det gråmulet och snön singlade lite lätt. Vet. kom hem till mig och skulle avliva hunden. Det var ett önskemål från mig.
Vi hade bäddat med hennes filt ute och hon la sig där och somnade in. I samma stund som hon slutade andas och hjärtat stannad kom solen fram några minuter. Det var nästan andaktsfullt. Vet. så då att "nu kom solen och hämtade Kelly"
Det är det jag minns bäst av den dagen. Vet. var fantastisk. Hon är bäst.

Sorry, är inte så van vid forum, men tanken var iaf ett inlägg i den allmänna debatten. Nu har jag lärt mig att titta längst bak. Kanske en inställningsfråga? Får kolla på det. Hoppas det känns "bra", så gott det kan. Visst saknar man sina vänner efteråt, men det kan ändå kännas bra.

Konstigt det där med vädret. Den dagen i november förra året när jag skulle ta bort min hund så var det gråmulet och snön singlade lite lätt. Vet. kom hem till mig och skulle avliva hunden. Det var ett önskemål från mig.
Vi hade bäddat med hennes filt ute och hon la sig där och somnade in. I samma stund som hon slutade andas och hjärtat stannad kom solen fram några minuter. Det var nästan andaktsfullt. Vet. så då att "nu kom solen och hämtade Kelly"
Det är det jag minns bäst av den dagen. Vet. var fantastisk. Hon är bäst.

Åhh.. mys.. JO här va grått på morgonen med men sen blev de underbart och lika idag...
Kommer aldrig glömma honom och de är tungt men de är bättre idag iaf...
Tack för allt stöd thora :bow:

Blä bölar på jobbet..

*Tröstkramar*
Tog bort min gamla hund för 3 veckor sen så jag vet hur det känns. Gick också och grinade på jobbet. Men som tur är försvinner smärtan och snart kan man se tillbaka på alla fina stunder istället för det hemska som nyss hänt.

deömde om honom inatt, kändes så skönt. han va i himlen och mådde bra..
Va lycklig när jag vaknade och de kändes lite lättare att kliva upp idag..

Tack för alla kramar :)

Åhh.. mys.. JO här va grått på morgonen med men sen blev de underbart och lika idag...
Kommer aldrig glömma honom och de är tungt men de är bättre idag iaf...
Tack för allt stöd thora :bow:

Ingen orsak. ;)
Skönt att du känner dig lite bättre idag.

tröst kram å jag är helt tårögd
tog bort min älskade häst i somras å jag vet att jag väntade för länge...
det hadde varit bätre å gjort det med en gång men det var tungt:cry:

Thora. Faktiskt känns de grymt skönt med stödet härifrån =) Tack så jättemycket =)

Mad, de är tungt men du lyckades ju till sist eller hur?

Krama

Starkt gjort av dig! Skönt att du kan tänka (el drömma!) på honom och minnas glädjestunderna redan nu, och inte bara det tunga!

Snart ett år sedan... Och nu är ny förmåga på väg in i mitt liv även om man sitter och lipar till denna tråden än idag *ler lite*

Hej!
Håller med flera tidigare inlägg här, men inte om att vänta på att gnistan ska slockna... Jag insåg det när jag tog bort min egen lille prins. Han gick därhemma och struttade omkring i hagen, skrittades ut osv. Sedan var vi på sista röntgen hos veterinären då han blev utdömd, inte för att han var så halt utan för att vi kunde kostatera att försämringen som såg på röntgen gick väldigt snabbt och han skulle aldrig blir bra. När de bedövade hans knä och jag såg honom visa upp sig i lina igen. han såg så befriad , avslappnad och glad ut, då visste jag att det var rätt att ta bort honom. Det var ju det livet han ville ha, jag kände igen hans gamla levnadsglada jag! Men man vänjer ju sig själv vid deras försämringen och reagerar nog ibland senare än vi borde.
Man kan inte bedöma din häst över nätet, precis som någon annan påpekade men jag antar att du ville ha lite "bollplank" och det kan man väl ha på nätet tycker jag!
Jag visste också att det var rätt beslut med vår lilla ponny när hon fick dubbel dos smärtstillande sista dagen för att få ha det bra och kunna låta barnen skritta varsin liten tur och hon var så himla pigg och glad, då märkte jag skillnaden igen! En av veterinärerna var först inne på att vi kanske skulle ta ett föl ändå, men det var inget liv för vår lilla pigga arbetsglada ponny, det blev jag övertygad om då.
Hoppas du blir nöjd med ditt beslut vilket det än blir!

Så dumt, varför kom detta upp nu, det var ju gammalt, missade det ber om ursökt!

Jag anande att det var din tråd som kom upp med ny häst. Kände igen ditt namn. Letade efter den här tråden men hittade den inte.

Grattis till nya hästen och lycka till!

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 903
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar