Är det dags att ta beslutet?(avliva)

Sv: Är det dags att ta beslutet?(avliva)

Hej!

Det låter som om du tagit rätt beslut, även om det är svårt. Har själv tagit samma beslut tidigare.. Det är svårt, men det känns bättre efter ett tag.

Ta tid på dig att sörja och jag hoppas ni får en fin sista helg ihop. Gör allt det där roliga.

/ Lavinia, som fasar för när pållan inte kan finnas kvar..

Hej!

Det låter som om du tagit rätt beslut, även om det är svårt. Har själv tagit samma beslut tidigare.. Det är svårt, men det känns bättre efter ett tag.

Ta tid på dig att sörja och jag hoppas ni får en fin sista helg ihop. Gör allt det där roliga.

/ Lavinia, som fasar för när pållan inte kan finnas kvar..

Tack..
Jo han ska få busa i skogen en sista helg som en frisk häst och så mycket han själv orkar med..
Gäller å stålsätta sig nu, hoppas på att sambon kan ta ledigt och följa med nästa vecka... Skulle kännas skönt att ha honom där då...

I helgen ska jag låta honom göra det han inte fått på ett år, få galoppera i skogen på de mossiga stigarna och ta de där skuttet som jag neka honom över trädet som ligger över vägen..
Vill att han ska få vara häst en sista helg innan..
Nästa vecka slipper han allt och jag hoppas jag kan se tillbaka med fina minnen och att jag slutar klandra mig själv.

Million <3

// Eliza- som tänker på hästens bön och känner att jag nog trots allt gjort det jag kunnat....

Åh :cry: jag börjar tänka på min dam som togs bort i oktober.
Dagen innan avlivningen galopperade vi på ängarna och hon var så glad att hon äntligen fick springa hon gjorde massor av glädjebockningar och såg så lycklig ut!! :love:

Tro mig, det kommer vara tungt i början men efter ett tag kommer du känna en otrolig lättnad, att din vän äntligen slipper all smärta.

Hoppas allt går bra.

*MASSOR AV STYRKEKRAMAR!!*

Utifrån det du skriver tycker jag du gör helt rätt! Det är ett så otroligt tungt beslut att fatta, men så starkt av dig att göra det nu och inte vänta tills hans liv blir ovärdigt. Hoppas verkligen att ni får en solig härlig sista helg och att allt går bra.

Och allmänt, när ljuset i ögonen släcks är det alldeles för sent, enligt mig.

Åh :cry: jag börjar tänka på min dam som togs bort i oktober.
Dagen innan avlivningen galopperade vi på ängarna och hon var så glad att hon äntligen fick springa hon gjorde massor av glädjebockningar och såg så lycklig ut!! :love:

Tro mig, det kommer vara tungt i början men efter ett tag kommer du känna en otrolig lättnad, att din vän äntligen slipper all smärta.

Hoppas allt går bra.

*MASSOR AV STYRKEKRAMAR!!*

Visst kan man unna dem allt som inte är nyttigt för dem de sista dagarna?
Känns som att han liksom kan få de som man inte vågat ge honom..
Han älskar turkisk peppargodis :d
Och han ÄLSKAR att få galoppera och hoppa och jobba och skutta för allt.. Han ska få göra det.
Trots han aldrig skulle fått det annars för han blir knackig så fort jag gjort det med honom... Men nu, nu ska han få göra allt...

Min baby.. Kan inte ens ta bilder för han ser så hemsk ut men endå vill jag ha några sista..

Stallägaren skicka sms och sa att han skulle få somna vid sommarhagen.. Där är fint och lugnt...
Ska åka till stallet nu...

Pust kommer bryta ihop så fort jag ser honom....

Tack alla underbara...

ALL heder till dig som gör detta för din häst! :bow::bow: Vet att det är så jä**la jobbigt,men du gör helt rätt! STOR kram!

Visst kan man unna dem allt som inte är nyttigt för dem de sista dagarna?
Känns som att han liksom kan få de som man inte vågat ge honom..
Han älskar turkisk peppargodis :d
Och han ÄLSKAR att få galoppera och hoppa och jobba och skutta för allt.. Han ska få göra det.
Trots han aldrig skulle fått det annars för han blir knackig så fort jag gjort det med honom... Men nu, nu ska han få göra allt...

Min baby.. Kan inte ens ta bilder för han ser så hemsk ut men endå vill jag ha några sista..

Stallägaren skicka sms och sa att han skulle få somna vid sommarhagen.. Där är fint och lugnt...
Ska åka till stallet nu...

Pust kommer bryta ihop så fort jag ser honom....

Tack alla underbara...

Jo såklart!
Man vill ju att dom ska ha en bra sista tid och tycker dom att det är kul att få springa så ska dom få göra det.
Gör allt du kan tänka dig att han tycker är roligt!

och TA bilder, tveka inte ens. jag tog väldigt få bilder på slutet, vilket jag ångrar grymt mycket.

*ännu fler styrkekramar!!*

Usch vilket hemskt beslut att ta, men jag tycker att du gör helt rätt. Bättre att sluta lycklig än att vänta tills livsgnistan försvinner. *styrkekramar*

Du tog rätt beslut(L)(L) Det finns bara en sak som är värre än att förlora sin bästa vän, att se den lida. Sorgen kommer att minska med tiden, när du känner dig nere så tänk på alla de fina minnena och vad lycklig han måste ha varit att du räddade honom från vanvård. Tröstkramar(L)(L)(L)

Jo såklart!
Man vill ju att dom ska ha en bra sista tid och tycker dom att det är kul att få springa så ska dom få göra det.
Gör allt du kan tänka dig att han tycker är roligt!

och TA bilder, tveka inte ens. jag tog väldigt få bilder på slutet, vilket jag ångrar grymt mycket.

*ännu fler styrkekramar!!*

Idag har vi galopperat och busat i skogen. Han var överlycklig..
Gick inte ens att vara ledsen utan han var så glad att man blev glad själv.. Han pep och bockade och taktade och stuttsade runt. :) Solen skiner nu och Kalmar är helt underbart idag..
Sambons lillebror följde med till stallet och tog omkring 100 bilder..
Ska få dem i veckan så kan jag lägga in några här sen kanske om ni vill se.. Riktgt mysiga vissa av dem..

Förövrigt kolla jag på rainbow bridge när jag kom hem igår med sambon vilket sluta med att både han och jag grinade..
Otroligt fin...

Tack alla.. Hade inte klarat mig utan ert stöd..

Har en kuslig känsla i magen varje dag jag vaknar.. De skulle ringa dagen innan de kom och varje dag just nu är oviss...
Urk.. :S

Fick dock ett usb med alla bilderna idag, ska kolla dem när jag kommer hem.. *ler lite*

Jo visst blir man glad då dom är det :) jag vet känslan..
och vad kul att vädret var fint också! :bump:
Jag (och jag tror många andra) vill se bilder!! :D

Jo visst blir man glad då dom är det :) jag vet känslan..
och vad kul att vädret var fint också! :bump:
Jag (och jag tror många andra) vill se bilder!! :D

lägger in bilder ikväll.. :) kan varken se eller lägga in bilder från jobbet. de spärrar typ allt. lyckligtvis kan jag kolla och skriva här iaf. Hade dött annars..

All heder till dig som valt att ta det tunga beslutet att låta honom gå innan ljuset i ögonen slocknar. :bow: Det är aldrig för tidigt, det är bara i rätt tid eller för sent och den man älskar vill man inte ska lida. När ljuset har slocknat är det för sent, för då gör smärtan och värken att de redan gett upp livslusten och varje andetag är istället en plåga. Det gör så ont och det är så tomt efteråt, men när du gjort allt du kan och du redan vet att resultatet ändå blir detsamma, oavsett om det går att skjuta på det en vecka, en månad eller två är det bättre att släppa taget, både för sin egen men även för djurets skull.

Att vänta tills ljuset slocknar är oerhört grymt i mina ögon, då tänker man inte på sin älskade utan enbart på sig själv. :mad:

Jag hoppas ni får en fin sista tid tillsammans och att minnet från er ritt ska värma dig för alltid. :love:

The last ride.......

Kul hade han iaf.. De känns skönt..

Senast ändrad:

Mysigt!!

Hoppas att det är detta du kommer ihåg sedan. Fina bilder.

Kan tyvärr inte hålla tårarna borta. Det är känsligt detta med våra kära hästar.

Mysigt!!

Hoppas att det är detta du kommer ihåg sedan. Fina bilder.

Kan tyvärr inte hålla tårarna borta. Det är känsligt detta med våra kära hästar.

Ja de är detta jag hoppas jag kommer komma ihåg.. Går bara och väntar på att de ska ringa nu.. Kan inte ens äta..
Tårarna är är nära tillhands hela tiden här..

Tack..

Liknande trådar

Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Tog en spontan semesterdag idag och har gått hemma i hettan och fnulat lite. Jag närmar mig 40, har alltid jobbat heltid+, jobbar alltid...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
5 903
Senast: Ajda
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 354
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 759
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar