Som föräldraledig flyttade jag med familj till ett annat land under två års tid. Naturligtvis la jag tid på att ta hand om mina barn, både det barnet jag var föräldraledig för och det äldre barnet. Men vi la också mycket tid som familj på att resa runt i landet vi bodde i, jag och det äldre barnet hade gott om tid för våra intressen och hobbies och vi hann umgås mycket med både nya vänner där och gamla vänner som kom på besök.
Såklart fattar jag att det inte är för alla att göra så när man får barn, men att säga att man inte kan göra något när man tar hand om det barn man valt att skaffa kan jag tycka är lite överdrivet åt andra hållet.
Så jag håller med om att föräldraledighet går att jämföra med annan ledighet, jag har ju själv valt det.
Skulle jag ta ett sabbatsår nu skulle jag nog få begränsa mig för att inte dra igång för mycket nytt som sen behöver underhållas när jag ska tillbaka till jobb. Läs fler hästar, hundar, åtaganden i ideella föreningar och annat som tar tid och engagemang. Bäst jag jobbar så jag inte hinner