Konvalescens lymfangit

Sv: Konvalescens lymfangit

Ja, Galenpannan är ute.

Svullnaden var borta igår så när som lite runt själva såret men det varade inte utan det kom sårvätska.

Provade att longera i ridhuset under pågående lektion plus en galopperande barbackaryttare och en häst som var på väg in. Det var ganska kul tyckte han och for omkring i galopp med brall utan att bry sig om mina ptro.

Alla som var inne i ridhuset samt fick se två halvvarv i trav konstaterade att han var ohalt. (Feber har han ju inte haft på hela tiden.)

Liknande trådar

Hästvård Hästen stod för 13 dagar sedan i hagen med ett gäng väldigt ytliga skrapsår på över- och underarmen, lymfangit ner till knät, lite feber...
Svar
8
· Visningar
1 990
Senast: Bluefish
·
Hästvård Min häst var för 1 1/2 vecka sedan svullen i ett bakben. Det var som en 'bula' på insidan av skenbenet och jag trodde att han kanske...
Svar
0
· Visningar
835
Senast: Jennnnka
·
Hästvård Hej! Jag håller på att bli tokig över detta. Förra året gick jag omkull med min häst (väldigt otippat då hon är väldigt säker på sina...
Svar
1
· Visningar
1 200
Senast: trollmamma
·
Hästvård I lördags blev min herre sparkad på framknät och jag tittade på det på kvällen (var inte med när det hände, var medryttaren som hade...
Svar
12
· Visningar
10 557

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka