Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård min häst har sedan i tisdags förra veckan varit halt.. Det blev bättre för varje dag, i söndags vart han helt fräsch, såg bara lite stel...
Svar
14
· Visningar
4 985
Senast: Elina8
·
E
Hästvård Måste man ha pass för att vaccinera en häst? Har en foderhäst nu som jag ska vaccinera men hans ägare har inte fått passet än. Kan de...
Svar
1
· Visningar
638
Senast: majapia
·
F
Hästvård Tog in min häst från hagen en eftermiddag, hon var lite däven men ingen hälta eller så, trodde mest att det berodde på värmen. När jag...
Svar
12
· Visningar
7 168
Senast: clubman
·
Hästvård fick i fredas ett meddeland från stallet. nu har vi avmaskat alla hästar, vänligen betala in summa x på kontot. ok, bra att de från...
Svar
7
· Visningar
1 102
Senast: Madick
·
Hästvård Sedan fyra månader har jag en shettisvalack på tre år som sällskap till mitt halvblod. Han är en stor en och hur go som helst . Detta är...
Svar
18
· Visningar
1 410
Senast: Empalie
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 773
Senast: Hannah0407
·
J
Hästvård Min gamla dam har haft en period med svullna ben pga att det var så hårt underlag. Hon fick skor med brodd, svullnaden gick ner. Hade...
Svar
5
· Visningar
1 020
Senast: jezzscar
·
A
Hästvård Jag har en alldeles otroligt snäll tvåårs-hingst, som ska bli min "bästis-kompis". Men nu vet jag inte när jag ska kastrera honom...
2
Svar
30
· Visningar
2 219
Senast: Armani08
·
Hästvård Har ni skor både fram och bak på era hästar? Måste man ha både fram och bak på isläningar? Ja rider mest ute i skogen.
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: islandforever
·
S
Hästvård Jag ska snart ta o kastrera min 4-åring. Jag vill gärna göra det ståendes då det e ngr tusen kronor billigare. Men jag skulle vilja höra...
Svar
11
· Visningar
1 749
Senast: hillevie
·
C
Hästvård Håller sen några dagar tillbaka på att smörja in en bit av ett ben på min häst med Voltaren. Det funkar väl ok. Men vill ändå höra mig...
Svar
16
· Visningar
6 142
Senast: Centaur
·
A
Foder & Strö När jag räknar på foderstaten så behöver jag inte något extra mineralfoder. Men så sa en veterinär att man ändå ska ge ett...
Svar
9
· Visningar
1 559
Senast: Lyckan i Halland
·
B
Hästvård Hej Vi har en hage som hästarna gå i på sommaren och där finns ekar. Vi brukar släppa upp de vid midsommar och då är det inga ekollon...
Svar
7
· Visningar
11 668
H
Hästvård Har ni några tips vad jag ska göra åt en häst som bits och bråkar då han ska in från hagen? Han är valack och går med ett sto, så det...
Svar
2
· Visningar
702
Senast: rosita
·
Foder & Strö Ger nu min häst salsa havrefri musli men efter att jag började med det så har hon blivit nästan okontrollerat pigg att rida. Innan fick...
Svar
9
· Visningar
1 449
Senast: lynxlady
·
Hästvård Tog in min fölunge som vanligt idag och visiterade. Upptäckte då att hon har en bula/svullnad på vä bak mitt fram på skenan. Hon är...
Svar
3
· Visningar
983
Senast: Bellini
·
Foder & Strö Ska få hem en D-ponnyvalack på foder :banana: och tänker att fodra med lusernhack. Är det någon som kan ge ett ungefärligt pris på vad...
Svar
4
· Visningar
1 028
Senast: chimoza
·
Z
Foder & Strö Nu ska jag försöka att göra en ny foderstat till min islandshäst. Hon är i väldigt bra hull, men ganska omusklad och 6 år. Jag ska öka...
Svar
6
· Visningar
1 415
Foder & Strö ha suttit här och funderat på min lilla polle och hennes man och svans .. finns det inget foder eller tillskott som man kan ge dom för...
Svar
2
· Visningar
751
Senast: Freaky_Em
·
A
Hästvård Upptäckte för några veckor sedan en liten liten knöl på min åring, på baksidan "låret" (vad heter det?:o) Iom att det här var i samband...
Svar
1
· Visningar
792
Senast: Armani08
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka