Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö finns det nått som är bra att ge lite "äldre" hästar, för att förebygga, underlätta problem med leder osv? för människor finns det...
Svar
4
· Visningar
1 214
Senast: fjordtokan
·
J
Hästvård Hej! Jag skulle vilja veta om en häst blir varm i frambenen eller bakbenen eller i knäna. Vad kan der bero på? Varför blir dom det...
Svar
1
· Visningar
999
Senast: Precious
·
E
  • Låst
Hästvård Var på en föreläsning med Ove Lind. Jag är grymt chockad av hur blinda vi människor är. Jag är vanligtvis väldigt, väldigt skeptisk...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
30 443
Senast: skuggi
·
K
  • Låst
Hästvård SNÄLLA SNÄLLA SNÄLLA!!!!! Ge er inte in på att försöka verka enligt vildhästverkning. Jag trodde att jag hade öppna ögon, inte var...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
13 502
Senast: coari
·
S
Hästvård Bara lite nyfiken, hur gör ni med vatten till hästarna i denna kalla årstid? Har sett många hagar utan vatten, så undrar hur ni gör...
9 10 11
Svar
203
· Visningar
13 943
Senast: Bellini
·
Hästvård Har hand om en kompis häst för tillfället. Och hans matte upptäckte i söndags att han hade ett hål på utsidan av hoven, som en ficka...
Svar
14
· Visningar
4 204
Senast: aysha
·
G
Hästvård Min oturs förföljda tjej har nu svällt upp i v. bak. Det hela började med att hon blev sparkad i hagen, en reva och två mindre "hål"...
Svar
5
· Visningar
876
Senast: KillerQueen
·
C
Hästvård För att göra en lång historia kort: Min häst har hostat och varit snorig en längre till till och från. Kontaktede vet som konstaterade...
Svar
6
· Visningar
1 079
Senast: TantEster
·
G
Hästvård Jag har en häst som fått återkommande fånganfall ett tag, men det senaste året har det blivit tätare och värre. Har beslutat att det...
Svar
4
· Visningar
984
Senast: glimmie
·
A
Hästvård När ni är gravida och inte kan rida? Hur aktiverar jag en tävlingshäst på bästa sätt förutom att longera ihjäl honom??
2
Svar
22
· Visningar
1 829
Senast: ahlsell
·
B
Hästvård Hej! Min häst är nyopererad och jag ska spruta penicillin intramuskulärt. Det går fint, men det jag tycker är obehagligt är det där att...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
27 283
Senast: TantEster
·
Hästvård Vad är det som avgör om man sätter på hästen en mjuk eller en hård sula? Vad är för skillnad i funktion ? Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
795
Senast: Lindsen
·
Hästvård Har fått ett nygammalt problem med min pålle...han äter trä från boxdörr och väggar, som om han vore en bäver. Hästen är en 6årig korsn...
2
Svar
39
· Visningar
2 787
Senast: ujent96
·
Hästvård Skit oxå, jag låter alltid min nervositet och orolighet stå i vägen för förnuftigt och rationellt tänkande. Kommer ut i stallet och...
Svar
14
· Visningar
1 386
Senast: dee79
·
S
Hästvård Köpte mitt Fjordsto-93 i somras som har hela tiden haft lös mage. Jag tänkte i början att det kanske berodde på då stoet kom till nytt...
Svar
1
· Visningar
1 115
Senast: JAMarna
·
Hästvård Jo, så är den hemska sanningen. Blev väckt i morse av stallkompisen som sa att våra hästar (jag har två, hon en) hade stått ute hela...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
10 464
Senast: Olympus
·
W
Hästvård Hej, har snokat runt här på buke ett tag men aldrig postat ett inlägg tidigare, så hoppas att allt blir rätt nu :laugh: Det är så här...
Svar
15
· Visningar
1 348
Senast: ÄlskarSnobben
·
Hästvård Har ganska precis uppäckt att ett sto i stallet har vad som faktiskt skulle kunna beksrivas som fettvalkar på ryggen. Jag har...
Svar
1
· Visningar
1 317
Senast: krambanan
·
Hästvård Jag har ett 7årig halvboldssto som jag funderar på att avliva om jag inte får någon ordning på problemen. Jag har bara haft henne i...
Svar
18
· Visningar
1 480
Senast: zanque
·
S
Hästvård min ponny har underliga små "utslag". det är gulvita kristaller som är stenhårda. om man pillar bort en krusta så får man med håret...
Svar
12
· Visningar
1 371
Senast: sinner
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka