Vatten i hagen?

Sv: Vatten i hagen?

Jag hoppas att du anväder en 12V lösning.
230V är inte tillåtet att ha hos hästar.
Så det är straffbart enligt el-lagarna.

Om något händer så kan du bli åtalad för vårdslöshet vilket kan ge fängelse om du har riktigt otur.

Kommer inte ihåg hur många volt, vi ringde och kollade med elektriker mm som jobbar med djurstallar. Tydligen så var våran lösning godkänd. tillomed bättre än thermobars om jag minns rätt. är inte så insatt, jag var bara med och byggde.
Jag trodde inte någon skulle bara "ta" något och bygga, skrev bara lite grovt.

Enligt mig ska man alltid ha vatten i hagen. Har min häst uppstallad i ett stall där en häst fick förstoppning pgr av för lite vatten (vattnet i hagen hade fryst). Nu har min häst fått något som liknar kolik. Får se hur det gåt. Har haft ute vet 2 gr. Håller tummarna att hon blir frisk!

*kl

Jag har en stor vattentunna som jag fyller en del av bara varje morgon. Vet hur mycket de dricker varje dag och ser till att det finns ett lagom överskott. Tömmer ut den utanför hagen när jag tar in dem på kvällen.

Liknande trådar

Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 209
Senast: Blyger
·
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
214
Senast: casio01
·
Hästvård Funderar med detta kring svartsjuka om hästar kan känna sådant och i så fall hur. Anledningen att jag frågar är att min häst blivit som...
2
Svar
24
· Visningar
1 229
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag undrar om det är fler med äldre hästar som upplevt att deras häst verkar lite senila? Jag har en 20 +häst som börjat uppvisa lite...
Svar
7
· Visningar
960
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka