Sv: Vatten i hagen?
SLU?
tio tecken
SLU?
tio tecken
vem skulle göra en vetenskaplig undersökning om det?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vem skulle göra en vetenskaplig undersökning om det?
Okej...Här kommer min hemmagjorda lösning
[/url][/IMG]
Vi tog en bulkcontainer och skar av "toppen"på och ställde den på en lastpall som har halm under sig.
Icontainern la vi trasmattor i botten och sen plast från en hösilagebal som även fick gå upp utefter sidorna...sen pulade vi ner massa halm och överst la vi mattor igen för att halmen ska få ligga kvar och peppar peppar så har hästarna låtit bli mattorna...
Vi hade minus 18 grader som kallas för nån vecka sen och då vart det lite is på ovansidan i tunnorna men inte tjockt alls och dessa tunnor brukar annars ganska lätt bli bottenfrusna.
Det går säkert att utvecka denna sakn men den får funka för oss i år.
hur många dagar klarar sig hästar helt utan vatten?
Jag vet två hästar i närheten som nog inte får vatten alls nu när det är kallt då deras vatten fryser. Och dem går på lösdrift...
Varmvatten från vattenkranen löser ut fällningar från t.ex. VV-beredaren och ledningarna och kan på så vis t.ex. kopparförgifta hästarna.
Jag har själv öppnat min VV-beredare så jag har själv sett det, det är inte en vacker syn! En brun kletig gegga, urk!
Jag har hört det där förut så jag var tvungen att testa.... hur jag än testade så frös i alla fall det kalla vattnet fortare än det kokade vattnet....
Det får vara hur vetenskapligt det vill, verkligheten tycks visa något annat...