Hästarna glömda ute inatt!

Sv: Hästarna glömda ute inatt!

Jag skulle knappast hota personen till livet ;) och visst på sätt och vis skulle man väl "förlåta" ...
men jag skulle aldrig känna tilltro till personen igen och skulle inte kunna tänka mig att lämna över ansvaret för mina hästar till den personen igen, nej.

Just därför att folk verkar ha så väldigt olika syn på saker och ting känns det enormt skönt att inte stå i ett kollektiv-stall. Med eget stall behöver man aldrig oroa sig för att nån "glömmer" att ta in hästarna eller "glömmer" att ge dom mat. Eller att de ska behöva stå ute utan mat mitt i natten och kanske vara oroliga och skada sig. Man vet hur dom hanteras och av vem. Och vilka rutiner som gäller helt enkelt.

Senast ändrad av en moderator:

Fast jag tycker inte att man på något sätt kan jämföra att glömma en häst i en hage över natten med att dagispersonal glömmer ett barn i tex skogen. Blir som att jämföra skavsår med böldpest...

Fast jag tycker inte att man på något sätt kan jämföra att glömma en häst i en hage över natten med att dagispersonal glömmer ett barn i tex skogen. Blir som att jämföra skavsår med böldpest...

Jag menar väl egentligen inte att båda sakerna är lika hemska. Om dagispersonal skulle glömma ett barn skulle det garanterat skrivas om det i tidningen, men tror inte ngn tidning är intresserad av TS berättelse.
Det är mer principen, båda ska ju tydligen bero och ursäktas för att det är "männskligt att fela" men ingen av sakerna borde ju egentligen få hända.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Suck. Har en hyresgäst som inte fodrar sina hästar ordentligt. Bägge är smala men den ena som är knappa året är mager som ett...
2
Svar
20
· Visningar
5 069
Senast: Klubbisen
·
Träning Min 5-åriga fbl korsning har totalt tagit över ledarskapet och jag vet inte alls var det har gått fel. Läs gärna min andra tråd här på...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
9 482
Senast: Werze
·
P
Träning vi har en inackordering i stallet, har inte stått där så länge. bara nåra månader. det är en connemara på fyra år. hon har MASSOR med...
Svar
10
· Visningar
1 531
Senast: Lizza
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka