stackare vad tråkigt men är man inte helt insatt i hur hoven funkar så kan man nog tyvärr bli lurad av dessa "barfotatalibaner" nu kommer jag säkert bli halshuggen, men jag tycker barfotaverkare är skit och det är min åsikt och den står jag för.
Var varken negativ eller positiv till dessa metoder innan jag var på en tappskokurs och fick se med egna ögon hur en hov är uppbyggd och förklarat för mig hur den fungerar.
Vi fick se en isärsågad hov och fick förklarat hur hästen belastar och sånt.
Jag är ingen expert och jag tänker inte ge mig in i någon vild dikussion heller för det är jag inte tillräckligt duktig för heller, men när man sett hur tunn sula hästen har och vad som ligger innanför och vet hur hästen belastar så skulle man inte komma på tanken att gröpa ur hoven och ta ner på trakterna
Klart att vildhästarna kunde funka med sånna hovar för de sprang inte på hårt och stenigt underlag
Jag tycker det är jätte bra att hästar går barfota absolut så länge de har en hovkvalite som klarar av det men om hästens hovar slits för mkt så ska de få ha skor.
Förstår inte tanken med att gröpa ur i sulan och verka ner trakten
när hästen belastar trakten och sulan ska ju skydda och hur ska den kunna göra det om man gröper ut den så den blir jätte tunn.
Jag säger som dig LÅT BLI vildhästmetoden o strasser o aanchp eller vad de heter.