Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

F
Foder & Strö Vad har ni för erfarenhet av müsli? Har köpt Granngårdens nu, skulle köpa Mustangs men Dalviks Kvarn var stängt när vi skulle in och...
Svar
12
· Visningar
1 572
Senast: skogersson
·
N
Hästvård ja nu är min häst skadad igen. allt började förra våren. hon började kicka i galoppen och traven, bara i höger varv. hon va inte svullen...
Svar
4
· Visningar
890
Senast: Nile
·
P
Hästvård någon som vet om man kan kolla psyket på en häst, och var isf?
Svar
2
· Visningar
664
Senast: n33Lu
·
M
Hästvård Har frågat flera personer i stallet om hur hårt man ska spänna både bukgjordar och benremmar på täcket och fått lika många (olika) svar...
2
Svar
39
· Visningar
5 268
Senast: Borken
·
Foder & Strö Hej! Tänkte att ni här på Buke kunde bistå mig med lite kunskap eller i alla fall idéer. Jag har ett halvblodssto på fem år, som rids...
Svar
13
· Visningar
1 394
F
Foder & Strö Går de två att kombinera, vissa säger att de slår ut varandras funktioner och andra säger att de fungerar jättebra ihop..? Tänkt att ge...
Svar
5
· Visningar
1 884
Senast: Skogstroll
·
E
Hästvård hej mitt fullblodsto är riktigt lös i magen det bara sprutar:eek: jag ger hösilage(lite halvblött) och så ger jag henne...
2
Svar
35
· Visningar
4 846
Senast: Dezzieduzz
·
J
Hästvård Min ungshettis verkar ha fått löss:eek: Kliar sig i pannlugg, man och hals - inte ngn annanstans, inte svansrot heller. Kliar sig inte...
2
Svar
21
· Visningar
2 864
Senast: LinnK
·
L
Hästvård Hej! Håller på att vaccinera om min ena häst. Har haft henne några månadern nu och då jag köpte henne var hon ovaccinerad. Tog en...
Svar
1
· Visningar
1 334
Senast: Happy
·
S
Hästvård Vad kostar det att kastrera en hingst nu för tiden? :crazy: Alla svar tas tacksamt emot! :bow:
Svar
4
· Visningar
772
Senast: Görel
·
Hästvård Kan man gå över en eller 2 dar på en vaccination? Väldigt dåligt planerat, ja vet, men hästens vacc "går ut" imorrn o ja vet ju inte om...
Svar
3
· Visningar
699
Senast: SeagirlM
·
C
Hästvård Pga. olika anledningar har min häst inte blivit klippt, i början skulle vi inte ens det, men nu har han fått 5 cm lång och TJOCK päls...
Svar
5
· Visningar
733
Senast: chaarliaejh
·
Hästvård Jag vet inte om tråden hör hemma här, eller ens om jag vill säga något särskilt annat är HUR KAN MÄNNISKOR? Såg denna bild: och...
Svar
9
· Visningar
2 233
Senast: Babe
·
Hästvård Hej... nu har jag letat igenom massa gamla trådar och kollat runt på internet utan att finna svar på min fråga... så jag provar här...
Svar
12
· Visningar
1 240
Senast: TantEster
·
Hästvård Jag står med en unghäst som är riden totalt 3 månader i sitt liv. Efter grundliga veterinärundersökningar visar det sig att han har/är...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 584
Senast: GoldSkipper
·
Foder & Strö Hittade denna annons och vad tror ni om sanningen i detta innehåll: Citat: "Vet du hur många människor som inte vill ett hästfoder...
Svar
13
· Visningar
1 381
Foder & Strö Har en liten fråga/fundering..? Min ena häst var sjuk här i höstas och blev rekom. av min vet. att ge honom lucern pellets då han...
Svar
4
· Visningar
1 069
Senast: heidi maria
·
I
Hästvård Hej! När jag bostade min häst idag upptäckte jag något konstigt på bakbenen.. Det känndes som sårskorpor.. Biforgar några...
Svar
14
· Visningar
1 713
Hästvård nu har herrn slagit på sig på ytliga böjsenan och är lite svullen och varmt.. kör med back on track på nätterna, på dagarna får han gå...
Svar
2
· Visningar
1 093
Senast: SeagirlM
·
Foder & Strö Hallå, jag har precis fått hem en ny ponny, tyvärr är han väldigt tunn. Speciellt över ryggen och bakdelen. Jag tänkte därför fråga om...
2
Svar
22
· Visningar
1 734
Senast: Tuvisen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar