Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö På en diameter av 7 mil finns det inget apotek som har tokosel i 800gr burkar. 2kg finns men jag har inte behov av 2kg. Dessutom...
Svar
11
· Visningar
1 784
Senast: Lyckan i Halland
·
Hästvård Min häst är just igång igen efter ett år av flera skador. Är riden som längst 3 månader på 1,5år det är en annan historia. han har...
Svar
3
· Visningar
1 061
Foder & Strö Någon som har hört talas om detta? En tjej på ett annat forum hävdar nämligen att betforn just på travare förstör möjligheten till att...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 518
Senast: Askersund
·
Hästvård Hejsan, Jag undrar vad som hjälper mot mugg. Min häst har mugg på ena bakbenet, kanske inte så konstigt med tanke på vilken årstid...
Svar
12
· Visningar
982
Senast: Larnqvist
·
Hästvård Idag när hovis va ute så fick pållen kramper i sitt ena bakben :( han ville inte stå på det och sköt rygg och visade hela han att det va...
Svar
12
· Visningar
2 890
Senast: lundborg
·
Hästvård Kan hästar kissa orange och vara friska?? Såg i dag att min gjorde det när vi var ute och red...eller orange aktigt iaf...det var...
Svar
11
· Visningar
1 272
Senast: Kicki_83
·
Foder & Strö Vi har två hästar på lösdrift som går medelmåttigt arbete, tränar ibland dressyr, ute i skogen, körs långa sträckor för vagn och rids...
Svar
14
· Visningar
1 573
Senast: Zuzzi
·
A
Foder & Strö Har en åring med vad jag tror är foderknölar (har lagt in en tråd tidigare men inte fått svar...). De är som små ärtor under huden och...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Armani08
·
Z
Hästvård Jag vet inte om tråden hamnar rätt, men i så fall får ni gärna flytta den. :laugh: Jag har nämligen en häst som lätt får skav. Det...
2
Svar
21
· Visningar
5 765
Senast: Kockan
·
Hästvård Jag behöver verkligen er hjälp, min 13-åriga valack förbryllar mig... Den senaste tiden har han varit stel och lite "stapplig" i...
Svar
14
· Visningar
2 956
Senast: Druvan
·
Svar
5
· Visningar
2 166
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Min unghäst som är 1,5 år har börjat ömma nu när det är fruset och knöggligt i hagen. Hon haltar till på frambenen och kan inte gå så...
Svar
17
· Visningar
1 635
Senast: lundborg
·
Foder & Strö Hej Min häst har ikväll haft gaskolik, troligen för att dom går och knaprar i sig massa smått där jordm.m. följer med. Veterinären...
2
Svar
30
· Visningar
6 831
Senast: Babe
·
F
Foder & Strö Min häst går på krossad havre och jag funderar på att gå över till hel havre. Främst för att det blir sådana stora volymer när man ger...
Svar
13
· Visningar
1 560
Senast: Mynta2
·
Foder & Strö Stallägaren fick hem ett parti hösilage nu i helgen - oanalyserat. Tanken är att hästarna ska äta detta tills de släpps på bete den 1...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Ellyne
·
S
Foder & Strö kan en häst utsöndra överflödigt protein genom huden? i sådana fall; hur ser det ut, ger det klåda och vad gör man åt det?? mycket...
2
Svar
24
· Visningar
2 300
Senast: sinner
·
Hästvård Kom till stallet efter jobbet och ser efter en stund att anglovalacken saknas vid hagöppningen. Ser honom en bit från de andra och...
2
Svar
31
· Visningar
4 090
Senast: lytesout95
·
Foder & Strö Hej, tänkte få ett snabbt svar ang. grovfoderanalys. Tänkte skicka in en idag till Analycen (lantmännen) men hittar inte nååågonstans...
Svar
2
· Visningar
912
Senast: Yrrol69
·
C
Hästvård Ska eventuellt få min häst behandlad med detta preparat pga kraftig inflamation i skenbenet. Vill höra andras erfarenheter av detta...
2
Svar
22
· Visningar
9 730
Senast: caspar
·
Foder & Strö Är det någon här som har någon erfarenhet av det? Det var är främst Cool-müslin jag är lite nyfiken på, men även det övriga sortimentet...
Svar
7
· Visningar
3 486
Senast: belo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka