Sv: Tildren

vill bara tala om att Tildrenbehandlingen på vår häst blev mycket lyckad. Han hade en kraftig inflamation på skenbenet fram efter att griffelbensstumpen legat och gnagt och det blev en massa bennybildning. Verkligen lyckat resultat.

Gratulerar! Jag har låtit behandla en häst som hade spatt med Tildren, den
blev helt bra på bara ca 3 månader. Sen så fick jag dessvärre ta bort honom
ca 6 månader senare av andra orsaker så jag vet inte om hästen hade varit
smärtfri för alltid.
Tildren=kalkchock om någon undrar. Gör att t ex pålagringar i glidleder växer
ihop fortare. Ger mer brosk m a o.

Senast ändrad:

om du hade läst hela inlägget inkl länken så hade du sett att jag redan upptäckt att det var en injektionsvätska och därför ett läkemedel.;)

undrar dock fortfarande vad desska hemska biverkningar är?

jag var också rädd för alla biverkningar, men min veterinär lugnade mig med att det beror mycket på hur man ger det. dosen dom gav vår häst tog totalt 4 timmar med sakta dropp, och kliniken hade full koll på honom hela tiden, sen sa min vet. att det som kunde hända efter att vi åkt hem det var att han kunde få kolik, och att det skulle släppa av sig själv efter en stund. Och han fick faktiskt kolikkänningar på kvällen när vi kommit hem, så vi gick med honom och hade kontakt med vår vet. Och det släppte efter ca 1-1,30 timme.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
Svar
19
· Visningar
1 046
Senast: Ray
·
Hästvård Jag har snubblat över några trådar på FB på sistone om alternativbehandlingar av hästar (avmaska med örter, inte vaccinera...
Svar
6
· Visningar
371
Senast: animalasia
·
Kropp & Själ Har ni testat Voxra? Jag ska prova den medicinen mot depression och ADHD, men jag hittar inte mycket om folks erfarenheter på nätet...
Svar
13
· Visningar
520
Senast: Krystalline
·
Hästvård skulle vilja höra era historier om sparkskador på bakbenen då min pålle blev sparkad på bakbenen och är tyvärr rädd för att han ska ha...
Svar
10
· Visningar
1 012
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka