Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

• Låst
Hästvård När ska man använda zinkbandage och vad är de bra för?
Svar
4
· Visningar
3 220
Senast: Ljulius
·
A
Hästvård Idag när jag red så hostade min ponny rätt mycket! några gånger säkert 5 gånger i rad och ibland då och då. Vi red först ut en runda i...
Svar
4
· Visningar
910
Senast: Comfort
·
Hästvård Vet inte ifall tråden hör hemma här men annars får moderatorn gärna flytta den. Hade kolik på min häst i förra veckan. Jourvet var...
2
Svar
28
· Visningar
3 752
Hästvård Min tvååring verkade idag väldigt nedstämd vid insläpp. När jag tempade hade han 40.9! :o Pulsen låg på hela 69 slag/min. Magen lät...
Svar
10
· Visningar
1 394
Senast: Corax
·
C
Hästvård I lördags transporterade jag hästen och oturligt nog råkade hon trampa sig :( Hade skydd men hästen levde rövare och fick av sig det ena...
Svar
7
· Visningar
1 105
Senast: Miaa
·
Hästvård I novmber åkte min pålle på kolik. Han har sedan dess varit könslig i magen. Härom veckan rullade han fast i boxen. Har börjat ge honom...
Svar
14
· Visningar
1 121
Hästvård Hjälp! Behöver ert hästkunnande och sår-erfarenheter... Jag hittade min pålle i hagen med ett 7cm långt sår på mulen inkl ett litet...
Svar
7
· Visningar
3 716
Senast: kvandi
·
H
Hästvård Vet att de finns en aktuell sida där de kommer upp alla fall med smittsamma virus som härjar. Men vilken sida är det??
Svar
2
· Visningar
617
Senast: Havregryn
·
L
Hästvård Vet inte om jag satte tråden på rätt sätt, men får hoppas det. Går det hoppa en häst (typ en bana i ridhus med bra underlag) utan...
Svar
5
· Visningar
1 240
Senast: beap
·
N
Hästvård Jag har nu rakat min shettis för de är för varmt för honom inne på natten. Jag har bara rakat halsen på han. hur gör ni som har...
Svar
3
· Visningar
718
Senast: Macken22
·
B
Hästvård Hej:) Är jag helt ute och cyklar om att det är lag på att hästarna ska ha 3 fodringar/dag eller 6 h mellan fodringarna ? Eller är det...
Svar
1
· Visningar
654
S
Hästvård Hur ska dom ridas dagen/dagarna efter de blivit vaccinerade? Ska de vila? Ska de ridas lugnt? När kan de ridas på för fullt igen?
Svar
2
· Visningar
662
Senast: Fille
·
Hästvård Har en bekant som hämtade hem ett föl i slutet av förra månaden. Hästen var då 8mån. Dagen efter hemkomst, uppdagades att han har ett...
Svar
4
· Visningar
1 079
Senast: Raggartass
·
Hästvård Min dam har de sista dagarna gått och blivit snorig. Ingen temp, ingen hosta och hon verkar inte må dåligt. Men jag blir orolig. Hon...
Svar
6
· Visningar
1 515
Senast: jemeni
·
Hästvård Min foderhäst har sedan en tid haft lite "smulig" avföring. Kan se ut som bollar, men nuddar man så smular de sönder. Eller så är de...
Svar
8
· Visningar
4 099
Senast: frittan
·
F
Hästvård Hej hej! Kletat på tjära på utsatta ställen i boxen då jag har fått två "bävrar" men de har kletat ner svansar o gnuggat halsen mot...
Svar
5
· Visningar
2 195
Senast: fialinas
·
Hästvård Har sökt men hittar ingen tråd, så nu skriver jag en egen. Och om den ligger fel får moderatorn flytta den:) Ni som har back on track...
Svar
14
· Visningar
1 398
Senast: Ljulius
·
H
Hästvård Behöver lite tips och råd :) Min vallack blir biten av en annan häst i hagen på insidan av bakbenen precis över hasen, ytliga bett men...
Svar
8
· Visningar
1 391
Senast: honeystar
·
R
Hästvård Min hyrponny har epilepsi. Jag hyr henne 3 gånger i veckan och resten är det hennes ägare som sköter henne. Vad har ni för erfarenheter...
Svar
19
· Visningar
5 134
Senast: kajsa_kavat
·
H
Hästvård En av mina hästar skar av sig senan på sitt framben idag, och veterinären har sytt ihop men är det någon som kan förklara hur det läker...
Svar
11
· Visningar
2 148
Senast: hästhandlarjävel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka