Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

P
Hästvård Hej igår när jag kom till stallet var min fölis svullen över kotan. Hon ömmar lite men e inte varm. Inga sår finns heller. Hon får stå...
Svar
2
· Visningar
749
Senast: plommomgurkan
·
Hästvård Idag när jag hämtade min gamla häst i hagen så var hon väldigt slö. jag tog in och tempade henne. Hon hade 40,5 grader i feber:( och jag...
2
Svar
26
· Visningar
13 878
Senast: Svalina
·
Hästvård Kastar ut en fråga i natten.... Sommarens fång börjar nu att visa sina spår i hovarna. Lite knöliga och skrovliga är de. Hovslagaren...
Svar
2
· Visningar
1 144
Senast: Coop
·
F
Hästvård Jag ska snart köpa ny häst igen, efter flera dåliga hästköp tyvärr. Så den här gången har jag bestämt mig för att röntga hästen vid...
Svar
1
· Visningar
1 897
Senast: HMQ
·
D
Hästvård Hej! Finns det nån där ute som kan hjälpa mig med två hästtermer? Den ena är "sling", men jag är inte säker på att det är en...
Svar
3
· Visningar
1 007
Senast: Demeter
·
Hästvård Hur knäpp e jag inte då? Min lilla hingst på 4 år ska kastrears nästa vecka och jag har sånt dåligt samvete för detta. Hahah :cool...
Svar
4
· Visningar
805
Senast: Havregryn
·
T
Hästvård Nu har min häst fått ytterligare en spark! Vi som just skulle fått operera bort ärrvävnaden som blivit av den andra skadan. Jag hade...
Svar
14
· Visningar
4 353
Senast: caspar
·
L
Hästvård Skulle behöva er KUNNIGA Bukefalisters hjälp. Vad är symptomen på leukemi hos häst? Vill gärna veta ALLA symptom, både ovanliga och...
Svar
8
· Visningar
5 712
Senast: lindgreen
·
Hästvård Hej alla! Min femåring fick en liten genomkoll av ET i fredags. Han var kort i vänster sidan och lite låst vid vänster bog och...
Svar
3
· Visningar
689
Senast: n33Lu
·
L
Foder & Strö Har alldeles precis för ca 30 min sedan fått reda på att höpriset har gått upp :O Min vanliga hösilagebonde som har toppenkvalitet och...
Svar
8
· Visningar
1 191
Senast: lindgreen
·
Hästvård började fundera när jag torkade spenarna på min häst. hon har en tendens att få en jädrans massa skräp mellan spenarna, och även på...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: Shibalina
·
T
Hästvård Nu när jag står här med min blivande stjärna och tänker tillbaks på alla hästar jag provridigt för att hitta honom fastnar mina tankar...
Svar
2
· Visningar
804
Senast: TaylorSwift
·
L
Hästvård Köpte en ny tävlings-ponny förra sommarn. Nu är hon block halt, men ingen hittar orsaken värför hon haltar :( Hörde nu att hon haltat...
Svar
2
· Visningar
730
Senast: Lilla Iida
·
Hästvård Är det någon här som har erfarenheter av långtidsbehandling med kortison för tarmproblem? Jag har en 17-årig valack med lång historik...
Svar
15
· Visningar
6 281
Senast: Etienne
·
C
Hästvård Vet inte om detta är rätt forum, men i vilket fall som helst, i vårt stall finns det en kvinna (närmare 50 än 40) som mockar på ett...
2
Svar
38
· Visningar
3 323
Senast: Kallebus
·
Foder & Strö Ni som fodrar med Krafft Groov eller andra pelleterade färdigfoder, blötlägger ni pelletsen eller ger ni den torr? Sen har jag även...
2
Svar
28
· Visningar
2 817
H
Hästvård Vilket intervall är det riktiga för detta vaccin? Jag behöver hjälp att tolka texten: Immunitetens insättande: Två veckor efter...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Jeps
·
T
Foder & Strö Min medryttarhäst rids och körs väldigt sällan, nån gång i månaden, ibland oftare. Han blir väldigt pigg och stark när han stått en...
Svar
1
· Visningar
665
Senast: Ellyne
·
Z
Hästvård Vet inte om detta inlägg hamnat rätt, flytta det gärna om det hamnat fel, men jag undrar lite om Flexi Hoof-Cream och hoppas ni här på...
Svar
8
· Visningar
1 050
Senast: ZÄTA
·
Foder & Strö Läste någonstans här på buke (förmodligen i någon bantningstråd) att mycket protein kan få hästen att gå ner i vikt. Det var något om...
2
Svar
26
· Visningar
3 162
Senast: Svalina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar