Tappa vikt av protein?

Sv: Tappa vikt av protein?

Hon har både tappat överlinjen och revbenen syns:cry:
Försöker nu att ge mindre protein och vetekli,betfor och korn istället.
Ska påbörja behandling med kortison mot ödemen idag,ifall det är allergi..

Hon har både tappat överlinjen och revbenen syns:cry:
Försöker nu att ge mindre protein och vetekli,betfor och korn istället.
Ska påbörja behandling med kortison mot ödemen idag,ifall det är allergi..

Jag kan ha missat ngt i diskussionen. Men om en häst får tillräckligt med protein elelr en del för mkt genom att den får lusern men ändå magrar så borde det antingen bero på att den är sjuk eller också att den får för lite energi. Det kan nog knappast bero på proteinet. Då måste du nog ge otroliga mängder protein och antagligen som koncentrat och inte som lusern.

Ja vi har hållt på med utredning ganska länge med denna hästen,och ngt är uppenbarligen fel.När hon får lucern så tycker jag mig se en ökning av ödemen i ansiktet så därför har jag provat att ta bort detta en tid.
Hon har ödem och magrar men ingen feber och är pigg och glad.Det är det som är så konstigt.Inga parasiter,inga virus,inga infektioner..suck..därför tror vi på allergi mot något.

tappar hon överlinjen får hon ju för lite protein... hur länge provade du lusernet? tar ju ett tag innan magen vänjer sig vid nytt foder...

vilken sorts lusern har ni provat? tänkte om det kan vara melassen...

Jo, det stämmer. Men hästen kan bli allmänt dålig av det som bantning.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 751
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej alla kloka hästmänniskor! Med sommaren kommer alla funderingar kring hur vi med lättfödda hästar och ponnysar ska göra. Jag har...
Svar
2
· Visningar
844
Senast: Kristall10
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 220
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Barn som inte sover
  • Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII