Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö På ett annat forum har jag hittat följande påstående: Jag har aldrig sett heller hört talas om något liknande, så jag undrar om det...
Svar
6
· Visningar
1 618
Senast: Tuvisen
·
Hästvård Kanske redan finns en sådan tråd? Men jag har inte sett någon så jag gör väl en iallafall. :) Hur sjuka/friska var era hästar under...
Svar
12
· Visningar
1 030
Senast: Angelina
·
Hästvård När stallägaren tar ut på morgonen tycker han att hon är halt. När jag kommer på förmiddagen tycker jag att hon är bättre än de dagarna...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: pralin89
·
Hästvård . . . att ha haft spiktramp eller liknande? Min snutta hade en ganska rejäl spik i foten i helgen, på kanten. Nu är den urdragen och...
Svar
6
· Visningar
1 780
S
Foder & Strö Har en fråga jag skulle vilja ha svar på.. Om man ska förbereda hästens betfor på kvällen till morgonen därpå, och den även ska ha...
Svar
6
· Visningar
1 369
Senast: FreeLou
·
Foder & Strö Kompisens häst är väldigt dålig i magen sen ngn månad tillbaks. Inget har ändrats i foderstaten. Han står på hösilage, torrt...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 684
Senast: mackan
·
Hästvård Jag har ju en 9 månaders som drog på sig luftvägsinfektion och står just nu på stall och får PC samt finadyn. Hon fick vara ute en...
Svar
3
· Visningar
670
Senast: dee79
·
A
Foder & Strö Mina hästar (dräktigt kallblodssto 8 år, B-ponnysto 5 år) fick varsin julgran efter jul, mums !! De åt upp alla barr och delar av...
Svar
9
· Visningar
3 551
Senast: jemeni
·
E
Hästvård Har ni någon gång stött på en häst som är orolig/jobbig i munnen som 'protest' mot att det är jobbigt att arbeta? Min häst var...
Svar
4
· Visningar
794
Senast: Knorten
·
Hästvård Börjar med att skriva att jag tyvärr inte har några värden på hösilaget....Hon får 9 kg hösilage,ett kilo havre hon fick nästan 2 kg...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 473
Senast: Ylva86
·
Foder & Strö Hej! Är det någon här som testat det fodret. Näringsmässigt skulle det passa bra som komplement till mitt hö och havre. Vad det...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: oki
·
J
Hästvård Hejsan! Jag har tagit ett engelskt fulldlods sto på 4 år på foder & hon funkar inte som galoppör längre pga skada. Så hon har stått...
Svar
13
· Visningar
4 276
Senast: Chesss
·
S
Foder & Strö vi har fått så jättebra värden på vårt hö/hösilage i år att hästarna inte får i sig tillräckligt med strå när dom fått tillräcklig med...
Svar
2
· Visningar
1 187
Senast: styggasyster
·
Hästvård Ska nu fixa en första hjälpen låda och behöver linement till den. Var hittar man Kylande och Värmande linemnt någonstans??? Har...
Svar
1
· Visningar
550
Senast: Wippos
·
O
Hästvård Har haft ut en vet. till stallet för att kolla tänderna på min häst som har svårt att gå upp i vikt, luktar illa som bara den i munnen...
Svar
9
· Visningar
1 993
Senast: BeastieBabe
·
S
Hästvård Min halvblodsvallack ser ut som ett troll och svettas mycket vid träning, så nu är det dags att klippa igen! Jag hade planer på att ta...
Svar
8
· Visningar
935
Senast: snorleif
·
Z
Hästvård Efter en skärskada i hagen är min kille på Strömsholm. Opererad i går, vilket enl veterinär gick bra. Han har skurit sig rakt in i...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: ZorraBorra
·
Foder & Strö Hej, jag ska precis börja ge min häst krafft rehab och undrar om det finns någon här som har erfarenhet av det fodret sedan förut? Hur...
Svar
5
· Visningar
1 108
Senast: Ylva86
·
Hästvård Hur mkt salt per liter vatten går det åt? Kan man använda salt med jod? Hästen har ett stort sår mellan frambenen. Pratade med vet, som...
Svar
9
· Visningar
978
Senast: pimy
·
Foder & Strö Vissa säger att proteinbrist ger bukig häst...Då till min fråga, om min häst ska ha 500 gr srp/dag ska man öka proteinintaget så att...
Svar
5
· Visningar
1 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka