Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

H
Foder & Strö Hej på er alla behöver få litte råd. Vi har ett sto som ska föla runt 6/5 hon får ca 11kg hö per dag. Men nu tycker jag hon äter dåligt...
Svar
3
· Visningar
737
Senast: bright_sara
·
M
Hästvård Hej Hej, Ursäkta om det finns någon sån här tråd. Men dom verkar vara gamla alla. iaf, min häst är en kallblodstravare, som jag...
Svar
12
· Visningar
1 406
Senast: MontéBruden
·
Hästvård Min häst halkade i en nedförsbacke i lördags (grusväg) och satte sig först på rumpan och när han skulle ta sig upp halkade han isär med...
2
Svar
32
· Visningar
5 737
Senast: kryckan
·
C
Hästvård Ja som rubriken lyder, shettisen har börjat lukta väldigt konstigt ur skapet! Det luktar inte direkt illa men väldigt obehagligt. Han är...
Svar
5
· Visningar
813
Senast: Hambo
·
K
Hästvård Hej! En häst i stallet vars jag har min pålle har fått ringorm :(. Nej nu ljuger jag, 2 st har fått det.. :( Hur smittsamt är ringorm...
2
Svar
34
· Visningar
5 888
Senast: rabalder
·
S
Hästvård Att en häst haft gaskolik, är det något att oroa sig för? (Inför köp..)
Svar
1
· Visningar
591
Senast: Hambo
·
F
Foder & Strö Vad ger ni ert havre tillsammans med? Huyr mycket havre ger ni per dag till era stora hästar? blötlägger ni? Ger endast vid ridning? osv.
Svar
17
· Visningar
1 855
Foder & Strö Kan man ge hästar råa ägg? Jag har hört från en gammal bonde att ägg ska vara rika på selen och protein (min sambo som är äggbonde...
2
Svar
21
· Visningar
5 764
Senast: MiniLi
·
Hästvård En häst i stallet fick häromdagen ett sticksår, ett par cm djupt, på utsidan av karpus. Tiden på ATG fick avbokas då det snöade...
Svar
16
· Visningar
1 723
Senast: bigganl
·
Foder & Strö Varför ger man hästar kalk för? Jag blev frågad av en kompis om jag ville ha deras kalk som dem hade till deras gamla häst som tyvärr...
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Pigan
·
Hästvård Januari månad och hästen har redan börjat fälla :(. Nog för att han har tjock vinterpäls (ca 6-7 cm) men ändå... Vintern är ju inte...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 448
Senast: loobah
·
Hästvård Manen rasar från min ena häst, flera tussar rasar av när man tar i den...:cry: Han har börjat att fälla nu oxå, kan det ha med det...
Svar
5
· Visningar
907
Senast: Susz
·
Hästvård I vilken ålder brukar ni börja kolla tänderna på era unghästar? Har en unghäst som är 1,5 år men det kanske är för tidigt att börja raspa?
Svar
18
· Visningar
3 777
Hästvård Ska sko min häst som förtillfället är barfota. Senast han var skodd var hösten -06, och han hade då vart skodd i ca ett och ett halvt...
Svar
1
· Visningar
603
Senast: oxo
·
Hästvård Lite funderingar. Jag vill till våren åka iväg på kurs med min häst, men hon är inte lastbar för tillfället iaf, kanske har det löst sig...
Svar
2
· Visningar
736
Senast: Constance
·
T
Hästvård Brukar pyssla om ett varmblod ibland och han har blivit opererad nåt ben fram och höger bak när han var liten(nu har han fyllt 5år) och...
Svar
7
· Visningar
1 999
Senast: Tooveee
·
L
Hästvård Hej nu undar jag varför hästen får hovböld? Förra gången min hovslagare va hit så frågade han om hästen hade varitt hallt NEJ sa jag...
Svar
4
· Visningar
1 204
Senast: CK
·
Foder & Strö Hm.., Ja kanske en dum fråga...Men i alla fall, kan ju inte mer än att få ett dumt svar....;) :angel: Om mina hästar får fri...
Svar
17
· Visningar
1 212
Senast: majapia
·
H
Hästvård Jag har ett litet problem. Jag har ett sto på 1½ år som är väldigt ömfotad. Så fort det blir hårt i marken får hon jätteont i...
Svar
7
· Visningar
1 154
Senast: axel
·
L
Foder & Strö Jag har analyserat mitt hö i år, och nu börjar jag fundera om den verkligen stämmer? Tycker hästarna ser jätte tråkiga ut i sina...
2
Svar
26
· Visningar
2 068
Senast: lundborg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar