Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
B-ponnyn Korsning mellan Russ & Fjording är klippt överallt utom huvud och ben o lite på magen fäller där han har päls.
Shetlandsponnyn fäller som tusan nu . De bara rasar av han , han är ju svart men just nu ser han grå ut när pälsen rasar av
Min dam började fälla runt lucia... o nu kommer hon fälla fram emot maj....
Igår var vi i ridhuset och när jag sen sadlade av, blev det en liten "snödriva", där vi hade stått. Jag ledde damen ett par varv för att hon skulle svalna och två av de andra hästarna som var i ridhuset, fick "frispel" varje gång de gick förbi pälshögen...
Min lilla islandshingst har börjat fälla! Skönt att få bort det, men det dröjer nog som sagt till i juli innan allt är borta....
Den äldre fällen lite i pannan bara, han är klippt så han väntar tydligen lite. Annars brukar han också vara tidig, men det är första vintern som klippt
Det har varit en konstig "vinter". Hästen började fälla redan i början av december. Förra vintern stod han på lösdrift och fällde inte förren senare på våren.
Är det bara ni som har den turen??
Min halvblod/paint fäller inte alls och den nya killen, mitt fullblod, har pälsen växt ut på nu så han ser ut som en skogsmulle. Han var rakad innan han kom pga att han gått bana och haft sig.
Så lockans ostar på er!
Mina har inte börjat riktigt än men ja tror det e på g. Japp, snart börjas det igen...hästhår överallt...i näsan, öronen, ögonen....mobilen, ja överallt
Unghästen fäller, vilket bara är skönt. Mindre päls för leran att fastna i.
Inackorderingen är jag däremot lite orolig för, hon fäller också relativt mycket. Hon brukar hålla hårt i sin goa vinterpäls.
Ha ha...ja vill man ha goa vantar så kan man klia pålle någon minut så är det klart....min svarta fleeceväst var inte svart efter närkontakt med fällbollarna...den var fuxröd, isabellgul och skimmelgrå...huga
Man får inte prata eller andas med munnen när man är i närheten av hästen ^^ Har funderat på munskydd haha!
Några tips på hur man kan underlätta fällningen? På hur man på ett smidigt sätt kan få bort pälsen från hästen, inte några tillskott. Har en sån där taggig svettskrapa i metall, funkar helt ok. Men man vill ju alltd bli effektivare
Hundavel & Ras När det gäller yorkie skulle jag stryka den pga de temperamenten man ser i Sverige idag. Rasen tenderar inte till att vara käck utan det...
Foder & Strö Förutom många bra tips i tråden och rutimer du redan har så föredrar jag att ha fri tillgång på grovfoder så att hästarna kan äta när de...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.