Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Efter att ha läst i diverse trådar har jag konstaterat att i princip alla ger sina hästar mer eller i många fall betydligt mer än vad...
Svar
11
· Visningar
1 114
Senast: sthu
·
Hästvård Min lilla ponny har varit halt i fyra veckor. Han är röntgad och undersökt flera gånger av både hovslagare och veterinär, men inget fel...
Svar
10
· Visningar
1 735
Senast: Cinnamon Girl
·
W
Foder & Strö Jag håller på med ett arbete och då ska jag sätta ihop en foderstat till häst, men vi har inte analyserat vårat hö och det har ingen som...
Svar
3
· Visningar
817
Senast: Weeei
·
Hästvård Vi har vaccinerat hästarna i vårat stall mot ringorm, då ridklubben bredvid har haft ringorm. Nu till saken är att hästen har fått...
Svar
4
· Visningar
8 872
Senast: ankic
·
A
Hästvård Har en unghingst som är 2 år (arab, f 07, 26 maj). Han har växt som normalt fram tills betet i somras. Han mådde inte bra på betet...
Svar
18
· Visningar
1 870
Senast: Ayarab
·
Hästvård Hovslagare är en sällsynt ras där jag bor. Här finns en. Ett gäng i den lokala hästmiljøn är missførnøjda och hämtar hovslagare...
Svar
3
· Visningar
912
Senast: Netika
·
Foder & Strö Jag ger min häst linfrö. Har läst tex här på buke att man ska blötlägga med hett vatten. Har även fått höra att det står i många böcker...
2 3
Svar
58
· Visningar
8 446
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Ett stall, 4 hästar och bara en kliar sig! :crazy: Stora fläckar av halsens päls har hon kliat bort. Ullen närmast huden är ungefär...
Svar
8
· Visningar
1 343
Senast: sumile
·
S
Foder & Strö Jo vi har ett antal lite äldre småbalar med balar som köptes typ för 1,5 år sen och eftersom det ibland blir lite lång tid mellan...
Svar
1
· Visningar
694
Hästvård Hej! Har en häst som vart inne på klinik för frambenshälta = spolade leder och sprutad hovled 3 ggr :( , reaktion i vänster has och...
Svar
2
· Visningar
762
Senast: FadeAway
·
L
Hästvård Idag fick jag en bra fråga faktiskt :) om det var jag som var frusen eller min islänning! Min islänning är täckesklippt, rätt högt...
Svar
5
· Visningar
923
B
Hästvård Hej! Köpte ett fullblod född 2000 i sommras som det nu visat sig har artos föreningar i övre och mellersta avd som är aktiva i...
Svar
5
· Visningar
837
Senast: freakkid
·
I
Hästvård Vill gärna veta mer om detta. Var med en kompis idag som provred häst, snygg valack som dock hade trånga glidleder. Googlade lite...
Svar
1
· Visningar
654
Senast: Boj
·
Hästvård Siter på jobb och fundera över vad som kan hänt min häst..För ca två veckor sen red min tränare hästen med nytt träns som hon tyckte jag...
2
Svar
20
· Visningar
2 130
Hästvård jo de e så här att jag funderar på att klippa min häst. Hon e ganska gammal (27 år) och rids inte så mycket, men hon rullar sig hela...
Svar
14
· Visningar
1 062
Senast: mackan
·
D
Hästvård hej tycker ni att min häst ser överviktig ut? isf vad ska jag göra åt det?:cry:
Svar
7
· Visningar
1 144
Senast: Mynta2
·
Hästvård Gogglar efter immunförsvarsstärkande fodertillskott, och fann detta. Framställt från en havsalg. "NatuRose™ innehåller ett...
Svar
2
· Visningar
727
Senast: MonteRose
·
P
Hästvård Hejsan! Skulle behöva tips, råd och höra hur andra tänker. Min häst har fått ett litet, storlek 10-öring, sår på utsidan av...
Svar
1
· Visningar
637
Senast: Isisen
·
Hästvård Har just läst igenom Djurskyddsmyndighetens rapport 2006:03 Dnr: 2006-1537 Ab 39 som går att läsa i sin helhet i denna bifogade PDF fil...
7 8 9
Svar
172
· Visningar
18 005
Senast: axel
·
Hästvård Hästen blev sparkade för snart två månader sedan och är fortfarande inte bra! :cry: Började med att hela benet var jätte svullet och att...
Svar
5
· Visningar
1 432
Senast: loobah
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka