Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

S
Hästvård Har ett vbl sto som blir 24 i år och som sedan i somras har haft problem med tänderna... foderinpackningar (blöder och luktar illa när...
Svar
11
· Visningar
7 052
Senast: sussip
·
Hästvård nu behöver jag er hjälp. Danne känns halt.. han känns tung att rida, ovillig, trycker jag på honom i skritten så får jag istället en...
Svar
15
· Visningar
1 820
Senast: SeagirlM
·
H
Hästvård Vad kan orsaka detta förutom "dålig ridning"? :confused:
Svar
17
· Visningar
1 988
Senast: eiwo
·
Hästvård Jaha, då har unghästen skadat sig igen. Skulle ut och rida idag och tog in lillsnärtan. När jag borstade ett framben såg jag att Guardi...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 690
Senast: zeus
·
P
Hästvård jag har en 18 årig valack som under senare tid varit i sitt livs form: pigg, framåt, arbetsvillig, musklar sig fint (ny dressyrtränare!)...
Svar
8
· Visningar
1 930
Senast: ia64
·
J
Foder & Strö hej jag behöver erat hjälp måste byta till hösilage, då shettyn hostar nu har jag hittat nån som säljer fortfarande småbalar. Men han...
Svar
4
· Visningar
998
Senast: TinyWiny
·
M
Foder & Strö Hej! Jag undrar om någon kan vara snäll och ge mig analyserna på Hippo grow alfa och hippo grow breed. Tyvärr kan jag inte öppna den...
Svar
5
· Visningar
862
Senast: Mahogny
·
Hästvård :confused: Alla ni som rider på paddexbanor... Har ni haft problem med slitage på hästarnas hovar??? Min har ju slitit så mkt på...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 785
Senast: poetin
·
R
Hästvård Alltså jag trodde aldrig jag skulle behöva göra detta men jag måste tunna ur / klippa/ raka av :crazy: min lilla märrs svans, den väger...
Svar
16
· Visningar
3 405
Senast: Mischiefs Hope
·
Hästvård Mitt sto har en längre tid haft ödem under buken och under hakan i ansiktet samt magrat en del.Alla prover visar att hon är fullt...
2
Svar
23
· Visningar
2 097
Senast: Skogstroll
·
Z
Hästvård på en två-årig ponny kan det växa bort, och hur stor chans är det i så fall att det gör det. Sett en super söt shettis till salu med...
Svar
2
· Visningar
811
Senast: cina 65
·
T
Foder & Strö Har en svårfödd ponny som föll ur ordentligt förra våren. Hon var riktigt tunn. Hon är av sportponnymodell så hon har egentligen alltid...
Svar
13
· Visningar
963
Senast: Trollungen
·
S
Hästvård Jag är lite intresserad av att höra lite olika åsikter om att ha hästen rakad/klippt eller inte. Själv är jag varken för eller emot utan...
2
Svar
23
· Visningar
3 106
Senast: TeamWahlund
·
Hästvård Idag upptäckte jag att min 3-åring hade bara en del av sin mittentand fram i underkäken, en väldigt liten del kvar... Samt att snett...
Svar
17
· Visningar
3 857
Senast: pannkakssmet
·
Foder & Strö Nu ger jag snart upp! Har ett nioårigt fullblod som är svårfödd. Haft jätteproblem med att hålla hans hull tills i somras när jag börja...
2
Svar
28
· Visningar
2 136
Senast: Jerseyite
·
Foder & Strö okej nu vet jag inte riktigt om tråden ligger rätt, då det handlar om lite annat än foder oxå, men jag chansar.. har en ponny som jag...
Svar
9
· Visningar
5 542
Senast: Tinuri
·
S
Foder & Strö hejsan! jag har ett stort problem, i min häst stall är det nästan bara islandshästar som går ute dygnet runt, och det får bara 3.5kg hö...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 756
Senast: strösslet
·
Foder & Strö Jag håller på att vänja in min pimpinetta dam på hö. Hon har troligen i hela sitt liv ätit hösilage/ensilage så hon är mycket tveksam...
Svar
2
· Visningar
764
Senast: Tussemaja
·
W
Foder & Strö När man ska räkna ut foderstaten, hur gör man med mineraler och vitaminer? Förutom Ca, P, Mg och K, dessa kan man ju räkna på. Hur vet...
Svar
2
· Visningar
976
Senast: oki
·
I
Hästvård Idag när jag var i stallet drog min häst loss en tand:crazy: Jag hade honom uppbunden på gången och så stog han och pillade med...
Svar
4
· Visningar
1 413
Senast: inesperado
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30