Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

M
Foder & Strö Min häst har börjat tappa lite överlinje. Troligen pga. att hon får för hennes behov för lite protein. Har tyvärr fått byta hö och...
Svar
2
· Visningar
1 026
Senast: Mahogny
·
A
Foder & Strö Hur mycket selen innehåller Luzern?
Svar
6
· Visningar
1 354
Senast: Ellyne
·
M
Foder & Strö Är kanel farligt för hästar? :)
Svar
4
· Visningar
1 778
Senast: tahoi
·
G
Foder & Strö Har hört att Mustangs foder är billigare, men har ine hittat pris. Någon som vet vad original och active pellets kostar?
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Mahogny
·
J
Hästvård nu har vi varit i väg med min shettis till kliniken då han hostar, som det ser ut är det nån slags allergi. Jag fick inte diagnosen...
Svar
9
· Visningar
948
T
Hästvård Pratade med en kompis nyligen som med bestämdhet hävdar att det finns koffeintabletter för hästar. Jag tycker att det låter högst...
Svar
6
· Visningar
1 027
Senast: Kallebus
·
B
Hästvård Jag har en fölunge som fått bockhov på ett av sina framben. Hovbenet ligger inte riktigt vertikalt men nästan, sulan är tunn och mjuk...
Svar
3
· Visningar
998
Senast: minternet
·
S
Hästvård Ni som haft hingst, som ni kastrerat. Har hästen förändrats mycket när den blev valack?:crazy:
Svar
9
· Visningar
1 038
Senast: grodan boll
·
S
Foder & Strö Ni som ger soja till era hästar, hur mkt ger ni, ungefär hur många dl är detta, o hur mkt väger era hästar, cirkus. Hihi.. Mvh sarre
Svar
6
· Visningar
958
Senast: ragge
·
Hästvård Mitt gamla halvblodssto, 21 år, hade förra vintern små kala fläckar i virveln på flanken och någon bak på rumpan. När hon fällde...
Svar
5
· Visningar
1 265
Senast: Shimzy
·
Foder & Strö Hur mycket ska man ge av det? jag ger blad just nu till mitt sto Jag ger henne det morgon och kväll. 1/2 dl per gång? eller mer?
Svar
3
· Visningar
1 548
Senast: Skogstroll
·
Hästvård Kan man skicka foder på dopinganalys? För att se om det innehåller dopingklassade substanser? Vart vänder man sej isåfall? Pris? Tid...
Svar
1
· Visningar
749
Senast: Masse
·
B
Hästvård Är det någon som har bra tips på hur man får pojkhästar som klenar av sitt skap mot bakbenens insida rena från kletet som blir?:eek...
2 3
Svar
41
· Visningar
7 439
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Aldrig mer ensilage/hösilage säger jag bara! Man vet aldrig hur en bal ser ut när man öppnat den. Och även om den ser fin ut i början...
Svar
13
· Visningar
1 754
Senast: neferra
·
Z
Hästvård Hej, jag har en liten shettis som har varit ganska sjuk innan jag tog över henne.Efter sista 2 verkningarna har hon varit ganska ömfotad...
Svar
4
· Visningar
623
Senast: curre71
·
Hästvård För ett litet tag sedan skrev jag en tråd om min ponnys konstiga hälta. Sedan dess har hovslagaren varit här och klippt upp hållväggen...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Myzan87
·
Hästvård Läste detta och la in det på som jag uppfattade det på rätt underforum eftersom transporten handlar om trav hästar. I detta fall gäller...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 994
Senast: BitterAss
·
M
Foder & Strö Enligt mig så har mitt sto proteinbrist, men enligt en del av mina hästvänner så är hon fet. Jag har tyvärr ingen bild av henne som...
Svar
15
· Visningar
1 182
Senast: Tuvisen
·
Foder & Strö Hur tänker ni när ni bestämmer era hästars foderstater? Inte är det väl så att ni bara knappar in siffror på datorn/foderstatsprogram...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 638
·
N
Hästvård ..påstod en bekant. Tja..vet inte vad jag ska tro, men visst, låter ju vettigt på nåt sätt. Och som en slump är de två hästar som...
Svar
8
· Visningar
1 162
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka