Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kom i diskussion med en bekant häromdagen om vad det är som gör att en häst i slutet av sko eller verkningsperioden börjar skruva ena...
Svar
7
· Visningar
2 718
Senast: kryddan
·
T
Hästvård Hur 17 får ni som har hästar med tjock svans hästar med tjock svans?:D Då menar jag inte ni med grova kallblod som kan borsta med...
2
Svar
33
· Visningar
3 028
H
Hästvård Hejsan! Vi är på väg att köpa ett fullblod. Ska bli så kul! Denna häst hänger dock något i framknäna. Enl. vet är det vanligt att...
Svar
12
· Visningar
5 120
Senast: Tari
·
Hästvård pålle har lyckats fått uppsvällt ögonlock under 1 h i hagen..ögat är lite öppet och han blinkat så gott det går, det rinner inte så...
Svar
11
· Visningar
1 005
Senast: Tinuri
·
Hästvård min häst har varit svullen höger bak några veckor nu. över kotan. varit på kliniken o ingen hälta vid böj prov eller så men liiite...
Svar
5
· Visningar
964
Senast: _jeanette
·
Foder & Strö Jag vet ju att hästhållningen skiljer sig åt i Europa, tex så står ju hästarna oftast (inte alltid) inne mer i mellaneuropa än i...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: Lazio
·
Foder & Strö Jag skulle vilja lära mig hur man gör för att räka om ts värdena. Här är mina värden på hösilage. TS 71% MJ 9.9/kg TS Råprotein...
Svar
7
· Visningar
973
Hästvård Jag har en 2åring hemma som nu har fått veka bakkotor. Jag såg tendens redan i sommras, men tycker det varit i preioder. Som föl såg...
Svar
5
· Visningar
1 062
Senast: TITTI
·
Foder & Strö Jag har fodrat med soja ett tag nu men inte fått de effekter på hästen som jag borde ha fått. Han är fortfarande muskelfattig, trots...
2
Svar
28
· Visningar
2 335
Senast: Ellyne
·
S
Foder & Strö Vad i foderstaten är det som fattas när hästarna biter på trä?
2
Svar
21
· Visningar
11 201
Senast: Gravinda
·
S
Hästvård Ja, hur mycket kostar det (cirka) att vaccinera mot botulism och influensa? Borde väl vara ungefär samma pris runt om i landet, eller...
Svar
4
· Visningar
1 073
Senast: snorleif
·
  • Låst
Hästvård Här kan man diskutera allt som har med avmaskning och träckprov att göra, istället för att sprida ut alla dessa trådar samlar vi dom här...
70 71 72
Svar
1 424
· Visningar
112 886
Senast: Hello_sandra
·
Hästvård ...bästa tips för att få en så blank häst? Nu behöver ni inte på grundläggande saker som foder och avmaskning osv, för det känner jag...
Svar
14
· Visningar
1 312
Senast: clubman
·
Foder & Strö nu har jag varit på jakt efter hö eller silage i småbal till en häst bara. och nästan alla jag pratat med har inte haft någon analys men...
Svar
5
· Visningar
814
Senast: Gisburne
·
G
Hästvård Ni med klippta hästar - när gör ni sista klippningen på säsongen? Min ponny har varit halvklippt under vintern men nu funderar jag på...
Svar
10
· Visningar
1 422
Senast: Saagaa
·
Hästvård Jag är, tack och lov, väldigt sällan på klinik med hästar så jag känner mig lite osäker på vissa aspekter! Kanske ni kan hjälpa mig...
Svar
10
· Visningar
1 265
J
Hästvård Undrar ut man vet att det är en fångrand som uppkommit på hoven. Vet sa att vår häst hde det sedan fem veckor tillbaka enligt den men...
2
Svar
21
· Visningar
7 973
Senast: Jiri
·
Foder & Strö Hade betfor men hon blir så himla het o pigg av det trots att jag inte gav så himla mycket. Just nu ger jag bara korn kross och...
2
Svar
36
· Visningar
2 538
Senast: Luleå
·
A
Hästvård Har en 2 årig hingst som kastrerades i måndags. DT kom ut och gjorde det. Hon ville inte göra det stående. Tyckte att han var för liten...
Svar
16
· Visningar
9 638
Senast: Piraja
·
Hästvård Vår shettskille på 3 år har haft kolik ett par gånger nu senaste två veckorna, senst var idag och det har varit snö både gångerna. Vi...
2
Svar
33
· Visningar
3 196

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Valp 2025

Hästrelaterat