Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

K
Hästvård Hur länge kan egentligen svullnader på benen sitta kvar? Är en häst som blivit sparkad nämligen för flera månadersen, nästan ett...
Svar
5
· Visningar
1 259
Senast: Tari
·
N
Hästvård idag va jag inne på atg med min häst. dom kom fram till att hon har en kronisk inflamation i höger has. en typ av spatt kan man säga...
Svar
6
· Visningar
814
Senast: Tari
·
Hästvård Undrar hur era ligger i temp? Om det varierar mycket eller så? Någon som ligger ganska lågt eller ganska högt normalt? Tänker på att...
Svar
9
· Visningar
761
Senast: Araminta
·
Hästvård .. Har en häst jag lagt handpenning på som skulle besiktigas idag. Oturligt nog gick hon omkull på isgatan när hon lastades ur.. Hon...
2
Svar
24
· Visningar
2 252
Hästvård Har svårt att ta ett beslut, för jag får höra olika bud hela tiden. Har en unghingst -07 som går på lösdrift och har alltid varit...
Svar
5
· Visningar
799
E
Hästvård Vet ni något bra medel eller liknande man kan ge hästen för att förhindra fästingbett? Vi har lite planer på att ta ut hästarna till...
Svar
15
· Visningar
1 101
Senast: Ella_99
·
Z
Foder & Strö När fodrar Ni kraftfoder på dagen? Nu är jag inte intresserad av vad ni ger och hur mycket ni ger av "allting" om ni ens ger...
2 3
Svar
54
· Visningar
3 550
Senast: Boj
·
R
Hästvård Kan någon hjälpa mig? Fick idag besked av stallägaren där jag har min häst att hon inte mår som hon skall sedan en tid... Jag har...
Svar
9
· Visningar
7 026
Senast: skjona
·
Hästvård Vad har ni för underlag i boxarna. Jag skulle vilja ha både spån och halm, så hon slipper dammet av spånet och amoniaket som blir i...
Svar
15
· Visningar
1 749
N
Hästvård Hej! Hur bantar man en häst på bästa sätt samt bygger muskler? Måste ta hänsyn till att den är gammal också. Hört att långskritturer...
Svar
1
· Visningar
649
Senast: Jennifer80
·
Hästvård Pållan blev lite varm i hoven och halt på hö bak för ett par veckor sen..Blev bättre och bättre och är inte halt nu. Idag när jag kom...
Svar
5
· Visningar
799
Senast: clubman
·
Hästvård vad är spatt, varför uppkommer det, är det farligt och går det att bota? vilka är symtomen för spatt? jag har hört många som har sagt...
Svar
1
· Visningar
911
Senast: Boj
·
Hästvård När tappar hästen sina tänder? Är det vid 2 ½ år och vilka tänder är det då?
Svar
5
· Visningar
2 947
Senast: Royal_724
·
Hästvård ...någon som har det?! Hittar bara 1 tråd här på forumet och den är 5 år gammal. Kommer ut en tjej i morgon som ska behandla min och...
Svar
1
· Visningar
900
Senast: ylvali2
·
Hästvård Mitt minne sviker mig, hur är intervallerna i en grundvaccination för influensa?
Svar
4
· Visningar
921
L
Foder & Strö Nyss hämtat några balar med hösilage. Tyvärr så blev det ett litet hål på två balar. Den ena ska jag fodra med nu, men hur blir det med...
Svar
7
· Visningar
1 443
P
Foder & Strö Hej! :) Jag har ett hingstföl på ungefär 9 månader som är i väldigt dåligt hull och jag skulle bli glad om ni kunde komma med goda...
Svar
16
· Visningar
1 109
Senast: mahlmt
·
Hästvård Har 4 hästar som står på halm. Tyckte det funkade bra när jag hade en stor häst och en shettis,men nu känner jag att det känns tungt med...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
6 009
Senast: Soffan74
·
Hästvård Min häst är behandlad i kotan Hf för en vecka sedan precis. Han är ordinerad boxhage och stillastående i 4 veckor och promenad för hand...
Svar
7
· Visningar
803
Senast: Lindsen
·
M
Hästvård jag hare n 3 åring som i ca en veckas tid inte ätit ordentligt, det började med att hon inte åt upp sin mat vid fodring, just då...
2
Svar
24
· Visningar
3 737
Senast: Ylva86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar